Bár már tavaly ősszel bemutatták a Porsche Panamerát, a gyártás idén indult és a kereskedők csak nemrég kezdték meg a kiszállításokat, de az első tuningolt variáns már készül.

Igaz, még csak vázlatokkal illusztrálva, de a 9ff már megmutatja, milyennek képzeljük az ő variánsát. A Porschékra szakosodott vállalkozás a saját, teherautónyi, 22 colos felnijeit szereli a kocsira, amit ezzel párhuzamosan le is ültet. Már ez is fokozza a négyajtós szedán sportosságát, de a karosszérián is munkálkodnak.

A szükséges nagyobb hűtőteljesítmény érdekében jelentősen megnő az első lökhárító nyílása, miközben a motorháztetőn új szellőzők jelennek meg. Az első lökhárítót egy kis spoilerrel, a hátsót egy nagyobb diffúzorral egészítik ki, növelve a leszorítóerőt.

Az utastérben fokozzák a luxust
A PT65 új turbókkal is gazdagodik

A PT65 új turbókkal is gazdagodik

A PT65 új turbókkal is gazdagodik


De mire ez a nagy felhajtás? Természetesen a motorerő sem a régi. A kezelés nyomán a Panamera Turbo duplaturbós V8-asa többlépcsősen erősödik, az eredeti 500 lóerő helyett akár 150-nel több is elérhető. A motorvezérlés, a kipufogó, a szívórendszer, illetve a feltöltés átalakításával 550, 600 és 650 lóerős variánsok választhatók, PT55, PT60 és PT65 néven.

Ha tippelnünk kellene, azt mondanánk, a legerősebb variáns képes lehet 3,9 másodperc alatt elérni álló helyzetből a százas tempót, végsebessége pedig nagyjából 320 km/óra körül alakulhat.

Persze a projekt még a kezdeti stádiumban van, a pontos részleteket most alakítják. A 9ff Panamera utcai megjelenésére még várni kell. Meglátjuk mire lesz képes így a családosoknak szánt Porsche.