Colin Chapman, a Lotus alapítója egyszer azt mondta: „A pluszteljesítmény gyorsabbá tesz az egyenesekben, a súlycsökkentés viszont mindenhol.” Ennek a hitvallásnak megfelelően készülnek a Lotus autói a mai napig is. A 2010-es Lotus Exige Cup 260 elődje teljesítményét megtartotta, de leadott a súlyából, miközben aerodinamikailag is finomítottak a karosszérián.  

Helyet hagy a HANS-nak is
Csak a vezetéshez szükséges elemekkel

Csak a vezetéshez szükséges elemekkel

Csak a vezetéshez szükséges elemekkel


Az elsősorban versenypályára termett, de közúton is használható autó még komolyabb élményt ígér, mint korábban. Továbbra is 1,8-as kompresszoros Toyota-motor biztosít 260 lóerőt, ugyanakkor mindössze 890 kilogramm, azaz 38 lóval könnyebb, mint elődje. Nem meglepő, hogy mindössze 4,1 másodperc alatt képes elérni a százas tempót, de a 160 is megvan tíz alatt. Az Exige Cup 260 végsebessége 245 km/h.

A spórolás alapja a hagyományos anyagok helyett a karbon felhasználása, többek között, a tető, a motorháztető, a hátsó spoiler, az ülések stb. is ilyen anyagból készültek. Emellett ultrakönnyű versenyakkumulátor, versenyfelnik is kerülnek az autóra, de számos hagyományos elemet gyártottak újra könnyűfémből.

A végsebessége 245 km/óra

A végsebessége 245 km/óra

A végsebessége 245 km/óra


A Cup kivitel az aerodinamikai átalakítások során új első spoilert, diffúzort és hátsó szárnyat kapott, amelyeket a Lotus Exige S modellen már láttunk nem is olyan régen. Az autó még komolyabban tapad az útra a megnövekedett leszorítóerőnek hála ugyanakkor a javult a motor hűtése. Hab a tortán, hogy míg korábban pluszpénzért kínálták, az Öhlins állítható lengéscsillapítók a széria felszerelés részei, az ülésekbe pedig már nemcsak sisakban, de HANS nyakmerevítővel is be lehet ülni. A sperrdiffi még feláras.

Az átalakítások nyomán nemcsak gyorsabb, de takarékosabb is az Exige, már ha ez valakit érdekel egy ilyen autónál. 9,1 liter helyett 8,5 liter az autó átlagfogyasztása, de egy ilyen mérésben persze nem szerepel versenypályás mutatvány.