A Toyota hétfőn bejelentette, hogy kifejlesztett egy autóba épített eszközt, amely nem engedi beindítani a járművet, ha a sofőr túl sok alkoholt fogyasztott. Az szerkezet működése hasonló, mint a rendőrségi légalkoholmérő szondáké, vagyis bel kell fújni. Eközben egy beépített kamera fényképet készít az alanyról az azonosítás érdekében.

A rendszer ezután megállapítja, hogy a vezető fogyasztott-e alkoholt és ha igen mennyit. Ezután dönt arról, hogy engedi-e beindítani a járművet vagy sem. Mivel Magyarországgal ellentétben, egyes államokban nincs zéró tolerancia, tehát valamennyi alkohol fogyasztása megengedett, így kisebb értékeknél csak figyelmeztet a kocsi és csak ittasság esetén nem enged elhajtani. A rendszer a méréseket az elektronikus tachográfba rögzíti.

A megoldás különösen flottakezelők és bérautó szolgálatok számára lehet vonzó, hiszen csökkenthető az ittasan okozott káresemények száma. Ezért van szükség a járműhöz tartozó vezető azonosítására. A Toyota novembertől már élesben teszteli az alkalmazást, a vállalat 30 Hino márkájú teherjárművébe kerül az eszközből.

Nem új keletű ötlet ez a Toyotától, korábbi prototípusokban a kormányra szerelt forgásérzékelő és a vezető szemét, pislantásait érzékelő kamerával azonosították az ittasakat. Emellett az ittas, álmos, beteg vezetők vezetési szokásaink vizsgálatára építettek egy 78 tonnás szimulátort is. Hasonló alkoholszondát fejlesztett a Saab, a Nissan és a Volvo is.