Már két éve írtunk a Novitec által megpiszkált Ferrari 599 GTB-ről, amikor kicsinosították a sportkocsi karosszériáját, majd tavaly pluszerő is költözött a gépbe. A kompresszor beépítésével a V12-es masszív 808 lóerőt teljesít.
Idén újra képbe került a Ferrari 599 a Novitecnél. Ezúttal azonban úgy döntöttek, azokra mozdulnak rá, akik nem akarják, hogy bárki belepiszkáljon a Ferrari-mérnökök műalkotásába, de a pluszteljesítmény elöl nem zárkóznak el.
A motor belseje tehát tabu, de a motorvezérlés átírásával, illetve az új kipufogónak köszönhetően 40 lóerővel mégis nő a motor teljesítménye. Mennyivel is jobban hangzik, hogy 660 lóerő, mint 620. A nagyobb teljesítmény hatására megnő az 599 végsebessége, a Novitec kúrája után öttel tovább, 335 km/óráig hajtható.
Ami a legszebb az átalakításban, hogy a kormányon lévő Manettino tekerésével, amely a hagyományos modellekben a kipörgésgátlót, illetve a menetstabilizálót állítja, a kipufogó hangját is lehet szabályozni. Visszafogott autózás, halk duruzsolás, versenypályás bevetéshez őrült üvöltés.
Ahogy két éve most is elmondható, hogy a szélcsatornában tökéletesített Novitec spoilerek jól állnak a sportkocsinak. A lökhárítók alá, a küszöbökhöz vagy a csomagtartóra szerelt szárnyak akár gyári kiegészítők is lehetnének, ahogy a 21 colos felnik sem hagynak kívánnivalót maguk után.
Ahogy korábban, továbbra is lehetőség van az ügyfél igényeinek megfelelő utastér kialakítására. Különleges bőrök, alumínium- és karbonelemek tehetik különlegesebbé a Ferrarit. Pénz kérdése az egész.