„A csúcskategóriás autóátalakítások világában van extrém, van őrült és van Mansory” – ez a frappáns megfogalmazás nem a sajátunk, de annyira találó, hogy itt a helye. A Mansory ugyanis valóban képes újabb és újabb különlegességgel előrukkolni. Itt van például új munkájuk: a Porsche Chopster.
Tavasszal már látható volt egy azonos nevű járgány, az még tanulmány, ez a mostani már utcai autó.
Már az is elég témát adhatna, hogy az alapot jelentő Cayenne 4,8 literes duplaturbós motorját átalakítva 710 lóerő teljesítményt, illetve 900 Nm nyomatékot értek el. S így a módosított Porsche szabadidő-autó 302 km/órás sebességre képes.
De a lényeg itt nem ez, hanem a karosszéria. A Mansory ugyanis felhasználta a szintén svájci cég, a Rinspeed korábbi munkáját. Ők is Chopster néven mutatták be autójukat. Ott is, itt is kiszélesítették a Cayenne sárvédőit 80 mm-rel, miközben a tartóoszlopokat rövidebbre szabva 60 mm-rel lentebb ültették a tetőt. Ha ehhez hozzávesszük a karosszéria jelentős leültetését, máris kész egy drabális fenevad.
A Mansory azonban ezt is képes volt fokozni. A karosszériaelemeket nem fémből, hanem karbonból alakították ki. A motorháztető, a lökhárítók, a sárvédők, az ajtók mind ebből a könnyű, de kiemelkedően merev műanyagból készültek. Az új elemek pedig nem is emlékeztetnek az eredetiekre, sugárzik belőlük az agresszivitás. Nem épp a családanyák álma.
Belül szintén a szénszálas műanyagé a főszerep, amely nemcsak a műszerfal díszítésénél tűnik fel, de a kormány és az ülések egyes részei is ebből készültek. Az utastér sokkal inkább egy versenyautó belsejét idézi. Öt helyett csak négy fő utazhat a Cayenne-ben, de ők versenyüléseket kapnak. Nem hiányoznak ugyanakkor a száguldás olyan fontos elemei, mint a hűtő, nagyméretű képernyők, az interneteléréssel szerelt laptop stb.
Mennyibe kerül ez? Nem tudni, de ahogy mondják: „ha megkérdezed, valószínűleg nem is engedheted meg magadnak.” A Közel-Keleten így is lesz rá vevő.