Osztrák-kanadai-orosz kézbe kerül az Opel. A GM mai döntése értelmében a német leányvállalat új tulajdonosa 55 százalékban az osztrák-kanadai beszállító és az orosz bank, a munkavállalók 10 százaléknyi tulajdonrészt kapnak. Fontos, hogy az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall része marad a GM termékfejlesztésének, így az autók továbbra is épülhetnek közös padlólemezre. A végleges megállapodás aláírására pár héten belül kerülhet sor.

Kapósak a FIAT kisautói
A politika nem hagyja veszni az Opelt?

A politika nem hagyja veszni az Opelt?

Angela Merkel a Magnát támogatta


A Magna ajánlatát igen erőteljesen támogatta a német nagypolitika és a szakszervezet, személy szerint Angela Merkel kancellár is. A politikai erőknek rendkívül fontos volt, hogy az Opel sorsa rendeződjék a szeptember végén tartandó választások előtt, ez ügyben nyomást is gyakoroltak az amerikai vezérkarra.

A német kormány csak a végül győztes kérő számára tartotta fent hitelgarancia-ajánlatát, mert a Magna, a kérők közül egyedüliként hajlandó megtartani az összes németországi üzemet. Más befektetők győzelmével legalább egy németországi gyárban megszűnne a termelés, így viszont azt antwerpeni és a brit üzemet fenyegeti a bezárás.