Osztrák-kanadai-orosz kézbe kerül az Opel. A GM mai döntése értelmében a német leányvállalat új tulajdonosa 55 százalékban az osztrák-kanadai beszállító és az orosz bank, a munkavállalók 10 százaléknyi tulajdonrészt kapnak. Fontos, hogy az Opel és brit testvérmárkája, a Vauxhall része marad a GM termékfejlesztésének, így az autók továbbra is épülhetnek közös padlólemezre. A végleges megállapodás aláírására pár héten belül kerülhet sor.
Kapósak a FIAT kisautói
Kapósak a FIAT kisautói
Fotó megosztása:
A FIAT-nak is van fölös gyártókapacitása
A FIAT-nak is van fölös gyártókapacitása
Fotó megosztása:
Vonzó az új kompaktautó-padlólemez
Vonzó az új kompaktautó-padlólemez
Fotó megosztása:
20 százalékot szerez a FIAT a Chryslerben
20 százalékot szerez a FIAT a Chryslerben
Fotó megosztása:
Rosszul áll a kaiserslauteni gyár szénája
Rosszul áll a kaiserslauteni gyár szénája
Fotó megosztása:
A politika nem hagyja veszni az Opelt?
A politika nem hagyja veszni az Opelt?
Fotó megosztása:
110 éve készülnek Opel autók
110 éve készülnek Opel autók
Fotó megosztása:
Műszaki téren megmarad az együttműködés a GM-mel
Műszaki téren megmarad az együttműködés a GM-mel
Fotó megosztása:
A PSA-val a haszonjárművek között él a kooperáció
A PSA-val a haszonjárművek között él a kooperáció
Fotó megosztása:
Jókor jön az Insignia sikere az Opelnek
Jókor jön az Insignia sikere az Opelnek
Fotó megosztása:
Marchionne nagy stratéga. Szerinte hatmillió autó kell a túléléshez
Marchionne nagy stratéga. Szerinte hatmillió autó kell a túléléshez
Fotó megosztása:
A politika nem hagyja veszni az Opelt?
Angela Merkel a Magnát támogatta
A Magna ajánlatát igen erőteljesen támogatta a német nagypolitika és a szakszervezet, személy szerint Angela Merkel kancellár is. A politikai erőknek rendkívül fontos volt, hogy az Opel sorsa rendeződjék a szeptember végén tartandó választások előtt, ez ügyben nyomást is gyakoroltak az amerikai vezérkarra.
A német kormány csak a végül győztes kérő számára tartotta fent hitelgarancia-ajánlatát, mert a Magna, a kérők közül egyedüliként hajlandó megtartani az összes németországi üzemet. Más befektetők győzelmével legalább egy németországi gyárban megszűnne a termelés, így viszont azt antwerpeni és a brit üzemet fenyegeti a bezárás.