Lamborghini, Maserati, Bentley, Ferrari? Bármi jöhet. Az Edo competition az amúgy is leggyorsabbként nyilvántartott sportkocsikat alakítja még sebesebbé.

Most a gyáralapító nevét viselő, mindössze 499 darabban gyártott Ferrari Enzo került terítékre. Ez már a harmadik alkalom, hogy az Enzót módosítja a cég, elsőre 700, majd 800 lóerőig jutottak. Most még tovább léptek. Itt az Enzo XX Evolution.

A normál lámpák helyett kissé bazári LED-es egységek világítanak
A kasztnit is az FXX-től vették kölcsön

A kasztnit is az FXX-től vették kölcsön

A kasztnit is az FXX-től vették kölcsön


A 6,0 literes motor hengerűrtartalmát 6,3-ra emelték, miközben új főtengely, dugattyúk, hajtókarok, hengerfej került a motorba, de a kipufogó és szívórendszer is megújult. A V12-es motor az elektronikai rendszer átírása után már akár 9600-as fordulatszámig pörgethető, miközben eléri az eredetinél 180-nal magasabb 840 lóerős maximális teljesítményét. A nyomatékgörbe legmagasabb pontja eközben 780 Nm-t jelez.

Nem elég? Van feljebb is! A kipufogó hangtompítóinak elhagyása nélkül 860 lóerős a motor, így azonban a legtöbb országban nem kaphat rendszámot a kocsi. Marad a versenypálya. Lényegében az Edo nem tesz más, mint a normál Enzót átépíti az FXX-nek megfelelőnek.

A kipufogók új helyen, viszonylag magasan bújnak elő

A kipufogók új helyen, viszonylag magasan bújnak elő

A kipufogók új helyen, viszonylag magasan bújnak elő


Ha a teljesítménynövekmény nem lenne elég, az edónál kés alá fektették az Enzót, melynek nyomán 100 kilóval csökkent a tömege. Az eredmény? Szebb nem lett, de piszok gyors. 3,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz km/órára, míg egy kétszázas sprint is megvan kilenc alatt. Az Enzo XX Evolution végsebessége 390 km/óra.

Miközben a normál Enzókban 110 milliszekundum alatt kapcsol a sebességváltó, az Edo ezt is felfrissítette. Az övék megcsinálja 60 alatt, ami egész közel van a Forma-1-esek 40 milliszekundumos értékéhez.

Kikerült az autóból a fekvő rendőrök leküzdéséhez való emelő funkció, van helyette állítható futómű, hogy az

Versenypályán jön jól az állítható sportfutómű

Versenypályán jön jól az állítható sportfutómű

Versenypályán jön jól az állítható sportfutómű


ügyeskezű pilóta a maximumot érhesse el az egyes versenypályákon. Jó hír, hogy ha mégsem maga Michael Schumacher venne egyet, az autóhoz egy tesztnap is jár. Profi instruktorral lehet megtanulni, hogyan ne váljon a sofőrből a többi autósra veszélyes fegyver.

Ha valaki tényleg nem bír magával, és ez az Enzo sem elég, akkor jöhet a végső megoldás. Az Edo ugyanis leműszakiztatta az FXX-et.