Szöulban hivatalosan bemutatkozott az új Hyundai Sonata. Így már nemcsak kiszivárgott képek alapján állíthatjuk, a Mercedes CLS által elindított négyajtós kupé formatervet követi a koreai modell.
Bár elődjéhez képes markánsan új irányvonalat követ, a Hyundai megőrizte a Sonata nevet, mivel ez Korea legnépszerűbb középkategóriás szedánja. Ugyanakkor elképzelhető, hogy Európában – követve a jelenlegi névadási technikát – i40 néven fut majd. Az új Sonata már nem olyan visszafogott klasszikus szedán, sokkal lendületesebb a megjelenése.
Elődjéhez képest ugyan csak két centiméterrel nőtt a teljes hosszúsága (most 4820 mm), viszont az első és hátsó tengely 65 milliméterrel távolabb került egymástól, ami tágasabb belsőt és jobb útfekvést ígér.
Egyelőre egyféle kétliteres motor létezik a Sonatához, amely Koreában nemcsak benzin, hanem földgázzal működő változatban is elérhető. A benzines kivitel teljesítménye 165 LE, a maximális forgatónyomaték 198 Nm, az átlagfogyasztását 7,8 literre ígérik. Manuális és automata váltóval egyaránt elérhető.
Amellett, hogy a hagyományos extrák, mint légzsákok, klíma, parkolássegéd vagy menetstabilizáló is elérhetők az új Sonatához, igazi érdekesség a Mozen telematikai rendszer. A Koreában kapható megoldás nemcsak nyomkövetést, riasztást képes végrehajtani, de a jármű elektronikus vezérlőrendszereit egy felügyeleti központtal kapcsolja össze.
A központ ellenőrzi az egyes komponenseknél jelentkező hibákat, tájékoztatja a vezetőt a rendszerelemzés eredményéről, és eligazítja a legközelebbi szervizbe, ezzel időt és fáradságot takarítva meg számára.
Komoly eredményt vár a Hyundai az autótól nem mellékesen azért, mert a 2005-ben megkezdett fejlesztésre az első vázlattól a sorozatgyártású késztermékig összesen 450 milliárd koreai wont (kb. 68,6 milliárd Ft) költött. 2011-től, amikor az összes nagyobb piacon forgalmazzák már az autót, 450 ezer darabot kíván értékesíteni a Hyundai a Sonatából. A VW Passat, a Ford Mondeo, Toyota Avensis, Mazda6 vevőkörét próbálhatja meg elcsábítani a az autó.