Kapósak a FIAT kisautói
Kapósak a FIAT kisautói
Fotó megosztása:
A FIAT-nak is van fölös gyártókapacitása
A FIAT-nak is van fölös gyártókapacitása
Fotó megosztása:
Vonzó az új kompaktautó-padlólemez
Vonzó az új kompaktautó-padlólemez
Fotó megosztása:
20 százalékot szerez a FIAT a Chryslerben
20 százalékot szerez a FIAT a Chryslerben
Fotó megosztása:
Rosszul áll a kaiserslauteni gyár szénája
Rosszul áll a kaiserslauteni gyár szénája
Fotó megosztása:
A politika nem hagyja veszni az Opelt?
A politika nem hagyja veszni az Opelt?
Fotó megosztása:
110 éve készülnek Opel autók
110 éve készülnek Opel autók
Fotó megosztása:
Műszaki téren megmarad az együttműködés a GM-mel
Műszaki téren megmarad az együttműködés a GM-mel
Fotó megosztása:
A PSA-val a haszonjárművek között él a kooperáció
A PSA-val a haszonjárművek között él a kooperáció
Fotó megosztása:
Jókor jön az Insignia sikere az Opelnek
Jókor jön az Insignia sikere az Opelnek
Fotó megosztása:
Marchionne nagy stratéga. Szerinte hatmillió autó kell a túléléshez
Marchionne nagy stratéga. Szerinte hatmillió autó kell a túléléshez
Fotó megosztása:
Műszaki téren megmarad az együttműködés a GM-mel
Szentgotthárdra költözik az
Opel motor- és sebességváltó-gyártása – értesült a Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ). A döntés azután született, hogy a kanadai Magna az
orosz Szberbankkal közösen
többségi tulajdont szerzett az Opelben, melynek nyomán leépítéseket hajtanak végre.
A legnagyobb németországi gyárból, a Hessen tartományban lévő rüsselsheimi üzemből az ott dolgozó 14 700 alkalmazott közül 1400-at bocsátanak el. A lap szerint az ottani leépítés fő oka, hogy a motor- és sebességváltó-gyártást külföldre, mégpedig Szentgotthárdra helyezik át.
Az Opel immár kisebbségi tulajdonosa, a General Motors itteni üzemében személyautók benzinmotorjai mellett autóbuszok és tehergépjárművek számára automata sebességváltókat gyártanak, de foglalkoznak személygépjármű- sebességváltók felújításával is. Nem is akárhogy: 2008-ban ez volt az egyetlen GM-üzem, amely az anyacégtől elismerésben részesült.
Bár a politikai vezetés éppen azért támogatta a Magnát, mert az vállalta az összes németországi üzem megtartását, a FAZ úgy tudja, összesen 11 000 munkahely megszűnése várható, ebből legalább 4500 alkalmazottnak Németországban mondanak fel. Belgiumban és Nagy-Britanniában gyárbezárási is várható.