A Mazda egyike Európa vezető autómárkáinak, akik élen járnak modelljeik károsanyag-kibocsátásának csökkentésében – írja az Európai Közlekedési és Környezetvédelmi Szövetség jelentésében. A 2008. évi európai uniós CO2-megfigyelő rendszer adatbázisa alapján összeállított beszámolóban 14 fontos európai autómárkát vizsgáltak.

Miközben a CO2-kibocsátás autónként átlagosan 3,3%-kal mérséklődött, addig a Mazda 2008-ban mintegy 8,2%-os csökkenést ért el, 172 g/km-ról 158 g/km-re mérsékelve járművei átlagos szén-dioxid-kibocsátását. A Mazdát csak a BMW előzi meg, mely autónként átlagosan 10,2%-kal csökkentette járműveinek CO2-emisszióját.

Még 2007-ben vezetett be új stratégiát a Mazda, melynek hatására az új modellek könnyebbek elődeiknél, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, és károsanyag-kibocsátásuk is kisebb. A japán autógyár 2015-ig 23%-kal szeretné csökkenti globális termékválasztékának CO2-emisszióját.

Ha a 2009-es adatokat látjuk majd várhatóan ennél is kisebb emisszióértékeket látunk majd a gyár modelljei mellett, miután a Mazda két, környezetterhelést mérséklő technikai újítást is bemutatott nemrégiben.

Az új Mazda3-at olyan start-stop rendszerrel szerelték fel, mely 14%-kal csökkenti az autó átlagfogyasztását. A frissített Mazda CX-7 egyes modelljei szelektív katalizátorrendszerrel (SCR) rendelkeznek, amely mintegy 40%-kal csökkenti a káros nitrogén-oxidok levegőbe jutását.