490 millió dolláros beruházással új gyárat épít Kínában a Ford az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térség igényeinek ellátására. Az üzemet a Mazdával és a Changnannal közös leányvállalat építi Chongqingben. 2012-től ebben az üzemben készül majd a térség számára a jövő év elején, a Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Ford Focus.
A rugalmasan alakítható gyártósorokkal felszerelt ultramodern üzem kezdeti kapacitása évi 150 ezer autó lesz, ami 2012-re, az új Focus bevezetésének idejére évi 600 ezerre fut fel.
Miután hosszú távon is a már jelenleg is élen álló Kína lehet a világ legnagyobb autópiaca, és az Indiát, a csendes-óceáni valamint az afrikai térséget is ideszámítva a világ autópiacának egyharmadát teszi majd ki a régió, a Ford nagy hangsúlyt helyez az itt elérhető piaci részesedésre.
Az elkövetkező három évben a Ford négy globális modellje mutatkozik majd be a kínai piacon. Az idei évtől már ott is kapható az új Fiesta, amelyet biztosan követ a következő generációs globális új Focus és globális új Mondeo. De ezek jelenlegi változatait is gyártják már Kínában.
Az új Focus azért kiemelt jelentőségű, mert a Frankfurti Autószalonon leleplezett C-Max után ez lesz a második autó, amely a Ford globális C padlólemezére épül. Az előrejelzések szerint a C kategória 2013-ra a világszintű autóértékesítés 28%-át teszi majd ki, a Ford pedig éves szinten nagyságrendileg 2,3 millió C padlólemezre épült autót gyárt majd, ebből pedig egyértelműen az új Focus lesz a volumenmodell.