490 millió dolláros beruházással új gyárat épít Kínában a Ford az ázsiai, csendes-óceáni és afrikai térség igényeinek ellátására. Az üzemet a Mazdával és a Changnannal közös leányvállalat építi Chongqingben. 2012-től ebben az üzemben készül majd a térség számára a jövő év elején, a Detroiti Autószalonon bemutatkozó új Ford Focus.

A rugalmasan alakítható gyártósorokkal felszerelt ultramodern üzem kezdeti kapacitása évi 150 ezer autó lesz, ami 2012-re, az új Focus bevezetésének idejére évi 600 ezerre fut fel.

Miután hosszú távon is a már jelenleg is élen álló Kína lehet a világ legnagyobb autópiaca, és az Indiát, a csendes-óceáni valamint az afrikai térséget is ideszámítva a világ autópiacának egyharmadát teszi majd ki a régió, a Ford nagy hangsúlyt helyez az itt elérhető piaci részesedésre.

Villanyautó is lesz az újból
Villanyautó is lesz az újból

Villanyautó is lesz az újból

Villanyautó is lesz az újból


Az elkövetkező három évben a Ford négy globális modellje mutatkozik majd be a kínai piacon. Az idei évtől már ott is kapható az új Fiesta, amelyet biztosan követ a következő generációs globális új Focus és globális új Mondeo. De ezek jelenlegi változatait is gyártják már Kínában.

Az új Focus azért kiemelt jelentőségű, mert a Frankfurti Autószalonon leleplezett C-Max után ez lesz a második autó, amely a Ford globális C padlólemezére épül. Az előrejelzések szerint a C kategória 2013-ra a világszintű autóértékesítés 28%-át teszi majd ki, a Ford pedig éves szinten nagyságrendileg 2,3 millió C padlólemezre épült autót gyárt majd, ebből pedig egyértelműen az új Focus lesz a volumenmodell.