Kevesebb, mint hat hónappal azután, hogy az M-Sport bejelentette, megépíti a Fiesta S2000-et, az új sportautó tesztre kész. Az új raliautót az elkövetkező pár napban az M-Sport cumbriai főhadiszállásán tesztelik, hamarosan azonban a kontinens legkeményebb aszfalt és murvapályáin folytatja intenzív tesztprogramját.

Az autót a rali-világbajnokságban Focus WRC-vel versenyző Matthew Wilson, Ford-csapat vezetője, Malcolm Wilson fia vezette először, hiszen az M-Sport az ő családi vállalkozásuk.

Ilyen lehet ha elkészül
Szárnyat várhatóan 2011-ben kaphat

Szárnyat várhatóan 2011-ben kaphat

Szárnyat várhatóan 2011-ben kaphat


A tervek szerint október végére a második tesztautó is csatasorba állhat, ami nagyban felgyorsítja a fejlesztéseket, ráadásul a leendő vásárlók számára is több lehetőség nyílik az autó kipróbálására.

A Fiesta S2000-est Christian Loriaux tervezte, nemrég beszélgettünk vele erről. A jármű megjelenést a Ford kisautók fejlesztéséért felelős részlegével szoros összefogásban alakították ki. A műszaki tartalom megalkotásakor pedig nagyban támaszkodtak a Focus WRC-vel szerzett évtizedes tapasztalatokra.

A Fiesta S2000 2010-es kiadása 2,0 literes szívómotor kap, nagyjából 270 lóerős teljesítménnyel. Egy évvel később – az FIA előírásainak megfelelően – viszont már 1,6-os turbómotor repíti majd. Ami nem változik az összkerékhajtás és a hatfokozatú szekvenciális váltó. Az autó maximális árát is előírja az automobil szövetség, az nem kerülhet többe, mint 168 ezer euró (45,3 millió forint), de ehhez jönnek még a fenntartás költségei.

Ilyen lehet ha elkészül

Ilyen lehet ha elkészül

Ilyen lehet ha elkészül


A kocsival már jövőre indulhatnak privát csapatok, a Ford gyár – a szabályoknak megfelelően – 2011-ben váltja le vele a Focus WRC-t. Az autó megfelel a WRC World Cup és az IRC szabályainak is.  A Fiesta raliautónak olyan ellenfelekkel kell megküzdenie, mint a Fiat Grande Punto Abarth, a Peugeot 207, a Škoda Fabia, a Toyota Corolla, a Volkswagen Polo S2000, az Opel Corsa stb. amelyekből szintén van S2000-es kivitel.

Nem a Super2000-es az egyetlen raliváltozat a Fiestából, hiszen 19 ezer fontért (5,5 millió forint) megvehető az R2-es átalakító-csomag az 1,6-os modellhez.