Levélben fordult a rendészeti miniszterhez és a főpolgármester-helyetteshez az Emberibb Parkolásért Mozgalom valamit a Közlekedési Dolgozók Országos Egyesülete. Arra kérik a vezetőket, ne vegyenek el több közlekedési utat és több parkolót a gépjárművektől, ne engedjenek balesetveszélyes szabálymódosításokat a KRESZ-ben. Ne engedélyezzék a kerékpárok buszsávban és a forgalommal szembeni haladását.
 

Rendszám kerüljön a biciklikre is? 1
Nem ritka az ilyen eset

Nem ritka az ilyen eset

Nem ritka az ilyen eset


A két szervezet az ellen is tiltakozik, hogy a körutakon a helyben lakók nem parkolhatnak a lakásuk előtt, mert azokat áruszállításra és az alkalmi forgalomra tartották fenn eddig, most viszont kerékpárúttá alakítanák azokat. 

Az EMPAMO és a KDOE hangsúlyozza, hogy főleg a futárok a fegyelmezetlenebbek, ezért külön szigorításokat kérnének a munkavállaló kerékpárosokra. Kötelezővé tennék számukra a nyilvántartott rendszám kihelyezését, a KRESZ-vizsga bevezetését és az évenkénti műszaki vizsgát is. Ugyanakkor a munkavállaló kerékpárosoknak évenkénti balesetvédelmi és elsősegély vizsgát is előírnának, sőt adóra köteleznék őket a kerékpárutak használatáért, bővítéséért.

Emellett arra kérik a rendészeti minisztert, hogy büntessék a szabálytalan kerékpárosokat. Azokat, akik nem használják a közelben lévő kerékpárutat, és a járdán vagy a közúton közlekednek, akik nem tartják be a KRESZ szabályokat, szembe mennek a forgalommal, áthaladnak a piros jelzésen, a belső sávokban közlekednek stb.

Igen veszélyes

Igen veszélyes

Igen veszélyes


Azt is kérik, hogy állítsák vissza a buszsávokban a kerékpárosok kitiltását. Úgy vélik nem tartható, hogy egy lassan haladó, megelőzhetetlen kerékpáros feltartsa az autóbuszokat és bennük több száz embert.

Mint írják: „Tűrhetetlennek tartjuk, hogy néhány erőszakos, felelőtlenül hőzöngő bringás semmibe vegye más közlekedők érdekeit és azok kárára követelőzzön, habár adót nem fizetnek, többmilliós beruházásokat akarnak kikényszeríteni! Minden ilyen intézkedésnél, forgalmi rend kialakításánál kérjük figyelembe venni a jelentős adót és a világ egyik legdrágább parkolási díját kifizető autósok érdekeit is!

Vannak mellékutak, belvárosi főutca, és már van sok kerékpárút, amiken szabadon lehet közlekedniük! Nem tízezer bringás, hanem a naponta BKV-n közlekedő 600ezer ember és a 600 ezer autós az igazi kritikus tömeg!” – utalva a Critical Mass kerékpáros szervezetre.

Ön mit gondol? Írja meg alul a comment-mezőben!