Egyedileg elkészített A5 kupét mutatott be az Audi nemrég. A jármű érdekességét a tömege adta, ugyanis a normál modellek 1420 kilójához képest az csak 1310 kilogrammot nyom. Azaz 110 kilóval könnyebb.
Ugyanis szemben a hagyományos A5-tel, a prototípus nem acél, hanem alumíniumvázon alapszik. Ezen túlmenően a könnyűfémet ahol csak lehetett alkalmazták a kocsiban, illetve karbont is bevetettek, hogy csökkentsék a tömegét. Alumíniumból létrehozva a vázat, az 40 százalékkal könnyebb, mintha acélból lenne.
A kisebb tömegnek köszönhetően további spórolást tehet a német gyár, ugyanis nincs szükség akkora fékekre és azonos menetdinamika elérhető kisebb teljesítményű motorral is. A prototípusba például 211 lóerős, 2,0 literes turbómotort szereltek, amivel 161 lóerő/tonna arány adódik, addig egy normál 3,2 V6-os, 265 lóerős változaté 172 LE/tonna, tekintve, hogy az 1540 kilót nyom.
A német gyártó mérései szerint 100 kiló megspórolásával 0,3-0,5 liter üzemanyag takarítható meg száz kilométerenként, illetve a károsanyag-kibocsátás is csökken.
Persze nem új keletű az alumíniumváz alkalmazása az Audinál, hiszen 1994 óta, amikor az Audi A8-on megjelent, 550 ezer ilyen autót gyártottak már. A jelenlegi kínálatban az A8 mellett az R8, a TT és TT Roadster is ilyet alkalmaz. Függően a modelltől 20-90 kilóval könnyebb így a TT, mintha acél váza lenne. Emellett az alumíniumból készült karosszériaelemek, karbon féktárcsák stb. segítenek lefogyasztani a járműveket.
Egyelőre nincs szó arról, hogy az Audi teljesen áttérne az alumíniumváz alkalmazására, de valószínűleg, hogy az acél előbb-utóbb kiszorul. Persze nemcsak az Audi, de az anyacég, a Volkswagen is azon dolgozik, hogy könnyebb autókat építsen.