Régóta pletykálták, hogy lesz, aztán szeptember elején a Bugatti leleplezte új koncepcióautóját, a Galibiert. A VW-csoporthoz tartozó márkánál persze ködösítettek, a tanulmány csak egy elképzelés a sok közül, milyen autója is lehetne a jövőben a Bugattinak.
A milliárdosoknak viszont bejön a 15 éve egyszer már bemutatott formaterv 21. századi kivitele, szívesen csökkentenék érte bankszámlájukat egy – számunkra – jelentős összeggel. Így aztán a Bugatti berkeiből kiszivárgott hírek szerint megvalósulhat az autó. No azért nem megy az ripsz-ropsz. Hiába dolgoznak a projekten évek óta, 2013 előtt nem jelenik meg az autó. Addigra várhatóan kifut a Veyron gyártása, így a gyár kapacitása is szabad lesz.
|
A műszaki megvalósítás sokkal inkább piaci alapú lesz. A Veyron fejlesztése olyan sok pénzt emésztett fel, hogy minden egyes eladott darab 4 millió eurójába kerül a Volkswagennek, miközben a vevők 1-1,5 millió eurót fizetnek érte. Drága a marketing.
Éppen ezért a négyajtós Bugattiba is a Veyron – már kész – 16 hengeres motorja kerülne, de kissé átalakítva. Teljesítményét 1001 lóerőről 800-850 lóerőre módosítanák, miközben a nyomatékleadás egyenletességére helyeznék a hangsúlyt. A kisebb teljesítménnyel a fogyasztást is sikerül mérsékelni. Maradna a négykerék-hajtás, viszont a hétfokozatú duplakuplungos váltó helyét egy modernebb nyolcsebességes venné át.
Az autó alapját viszont a Bentley Mulsanne adja. A Bentley is a VW-é, és a két luxusmárkának egy a vezetője, a kooperáció érthető és kifizetődő. Még 2007-ben derült ki, hogy a Bugatti egy Bentey Arnage kasztnijába beépítve tesztelte a Veyron technikáját. Most megépítik szériában is.
Az autó árát a források nagyjából egymillió euróra (267 millió forint) teszik, annyira amennyiért a Veyron is indult, ha figyelembe vesszük az eltelt időt és a közben történt áremeléseket, nagyjából 50 százalékkal olcsóbb a Galiber.
Videón a Galibier: