Hiába elképesztő gyors murván, hiába talán minden idők legmegbízhatóbb pontszerzője Mikko Hirvonen, aszfalton még mindig nincs ellenszere a citroënesekre. Ahogy az utóbbi három évben, ezúttal is Sebastien Loeb és Dani Sordo voltak a leggyorsabbak a spanyol aszfalton. A hétvégén zajlott a rali-világbajnokság 11. futama Spanyolországban.
Szegény Sordo murván lassabb Loebnél, aszfalton, ahol lenne esélye, ott sem nyerhet. A versenyen egy ideig vezetett, majd a második napon szóltak neki, most már átadhatja az elsőséget az ötszörös világbajnoknak, aki zsinórban ötödszörre nyert a katalán aszfalton. Loeb idén hatodszorra állhatott fel a dobogó legfelső fokára, legutóbb fél éve nyert. Ez volt pályafutása 53. elsősége, Sordónak még egyet sem engedtek.
Kapott viszont gyári szerződést jövőre is a spanyol. A versenyen a Citroën bejelentette, hogy az idei pilótákkal indulnak a 2010-es idényben is. Ezzel pedig bezárult a kör, Loeb 2010-ben nem igazol a Forma-1-be. Idén azonban minden bizonnyal Abu-Dzabiban, egy versenyre beül a Toro Rossóba.
A Citroën kettős győzelme konstruktőri trófeát ér, az utolsó futam eredményétől függetlenül. Ugyanakkor mivel Mikko Hirvonen harmadik lett Spanyolországban, még mindig őrzi elsőségét az egyéni pontversenyben, előnye egy pont. A finn és francia ellenfele az utolsó futamon döntenek az elsőségről. Loeb hatodszor vagy Hirvonen először? A Wales-ralin dől majd el október 25-én.
Nem véletlen, hogy a Subaru kiválásával privát pilótává avanzsált, 2003-as világbajnok Petter Solberg is a Citroënt erősíti majd az utolsó futamon. Az idei évadban eddig egy régi, privát Citroën Xsarával próbálkozott, de erre a versenyre beülhetett egy tavalyi C4-be. Spanyolországban több gyorsaságit megnyert és folyamatosan üldözte Hirvonent. Tette ezt magánzóként, azonban Walesben már a Citroën második számú csapatában, a Junior Teamben indul.
Persze Hirvonennek nem kell a mezőny öt Citroënjét legyőznie, elég egyet, Loebét, persze az valószínűleg legelöl száguld majd.
2009-es Katalán-rali végeredménye: |
1. S. Loeb Citroën C4 3:22:14,7 2. D. Sordo Citroën C4 3:22:26,7 3. M. Hirvonen Ford Focus 3:23:08,8 4. P. Solberg Citroën C4 3:23:27,1 5. S. Ogier Citroën C4 3:23:56,3 6. J.-M. Latvala Ford Focus 3:25:04,5 7. M. Wilson Ford Focus 3:29:30,2 8. F. Villagra Ford Focus 3:30:42,8 A világbajnokság állása a Katalán-rali után: 1. M. Hirvonen 84 pont Konstruktőrök 1. Citroën 151 pont |