Mára szinte az összes neves autógyárnak van motorleállító rendszere, VW-konszern, Mazda, Ford, Fiat, BMW, s sorolhatnánk. Ha az autó állt és a vezető üresbe kapcsolt és elengedte a kuplungpedált, a motor leállt. Egy azonban mindegyikben közös, csakis manuális váltóval együtt kaphatók.

Ennek azonban vége az Audi megoldotta automata váltóval kombinálva is. A német cég a náluk S tronicnak hívott duplakuplungos váltót kötötte össze a rendszerrel. Miután ez a váltó a Volkswagen, Škoda , SEAT kínálatában szerepel, nem kell sokat várni ott is feltűnik majd.

Start&Stop már automatával is
Novembertől kapható

Novembertől kapható

Novembertől kapható


Elsőként az Audi A3 1,6 TDI (105 LE) és 1,4 TFSI (125 LE) változataiban szerepel a megoldás, amelynek működése semmivel sem bonyolultabb a vezető szemszögéből, mint kézi sebességváltó esetében, sőt. Amikor az autó megáll, a motor is leáll, ha a vezető tovább nyomja a fékpedált. Amint a vezető leveszi a lábát a pedálról a motor beindul.

Vagyis semmi pluszfeladata nincs a vezetőnek, hiszen automatánál amúgy is nyomva kell tartani a féket, ha nem akarjuk, hogy elguruljon a kocsi.

A Start&Stop technikával együtt persze a fékenergia-visszatápláló rendszer is bekerül a kocsikba. Vagyis lassításkor a generátor, akár egy dinamó tölti az akkumulátort, majd gyorsításkor ez az energia kinyerhető anélkül, hogy a generátor a motort terhelné.

Van azonban egy kis szépséghibája a dolognak, nem igazán van érezhető hatása a motorleállító rendszernek Ebben az összeállításban a benzines A3 5,3 litert fogyaszt átlagosan, pont ugyanannyit, mint a rendszer nélkül. Persze ez a szabvány hibájának tudható be, hiszen ha a motor leáll, az nem fogyaszt üzemanyagot, tehát biztosan kevesebbnek kell lennie.

Az A3 dízel kivitelét nem tudjuk mihez viszonyítani, mivel ez a motor még új, eddig csak manuális váltóval lehetett kapni. Úgy 4,5, most 4,2 liter az átlagfogyasztása. A kocsik három- és ötajtós karosszériával egyaránt elérhetők. Forgalmazásuk novembertől indul.