Világújdonságként egy terepjáróval készült a Tokiói Autószalonra a Mitsubishi. Valószínűleg a jövő Pajeróját vagy Outlander láthatjuk a cég legújabb tanulmányautójában. A letisztult forma alatt modern technika lakozik, hiszen a Concept PX-MiEV első és hátsó kerekeit két 81 lóerős állandó mágneses szinkronmotor hajtja, illetve az autóban van egy 115 lovas 1,6 literes benzinmotor is, amely az első kerekeket pörgeti.
Kis és közepes sebességekig az első kerekeket hajtó villanymotor mozgatja a tanulmányt. Havon, síkos úton haladva, a rendszer automatikusan négykerék-hajtásra vált át, aktiválva a hátsó villanymotorokat. Amikor a jármű már gyorsabban halad, az autót a benzinmotor mozgatja, amely nagyobb fordulatszámokon hatékonyabban működik, mint a villanymotorok.
Padlógáznál mindent bevet a rendszer az első és a hátsó villanymotor és a benzinmotor is dolgozik a jobb gyorsulás érdekében.
Amikor az akkumulátorok lemerülnek, a rendszer beindítja a benzinmotort, hogy az áramot termeljen. Ha a jármű lassul a kerekeknél visszanyert kinetikus energia árammá alakítva az akkumulátorokba kerül. A jármű telepei mellett tölthetőek 100, 200 voltos hálózati áramforrásról vagy nagyfeszültségű gyorstöltőről. Tisztán elektromos autóként 50 kilométert képes megtenni a jármű.
Olyan funkcióval is ellátták a PX-MiEV-et, amely lehetővé teszi azt, hogy az akkumulátorok áramforrásként is használhatók legyenek, a csomagtartóban elhelyezett kiegészítő csatlakozóval pl. háztartási eszközök is üzemeltethetők az akkumulátorokról, ami táborozáskor jöhet jól.
A jármű képes az út mentén elhelyezett optikai adóktól jeleket fogadni, s ezek feldolgozása után figyelmeztetheti a vezetőt, ha a szokásosnál is nagyobb figyelemre van szükség a következő kereszteződésben vagy gyalogos-átkelőhelyeken más járművek vagy gyalogosok jelenléte miatt. Emellett a fedélzeti rendszer meghatározza más járművek helyzetét is, és figyelmezteti a vezetőt, ha azok közelsége miatt erre szükség van.
Belül is igazi high-tech a PX-MiEV, stresszmentes, biztonságos környezetet álmodtak meg a tervezők. Olyan érdekességek vannak itt, mint az üléskárpit, amely deaktiválja az allergéneket, lebontja a rosszindulatú szerves vegyületeket és zavaró szagokat, valamint megöli a baktériumokat. Az üveg kizárja az UV-A sugárzást, így a bent ülők bőre nem ég le, nem barnul, és nem öregszik. A negatív ionos aroma-párásító és oxigéndúsító javítja a kényelmet és csökkenti a fáradtságot. A fényezéshez felhasznált festék maga is hővisszaverő és szigetelő hatású.