Talmácsi is átruccant

Idén is megrendezték a Hungaroringen a 12 órás versenyt. A hosszútávú futamot a német Schuberth csapat nyerte egy BMW Z4-gyel, de nehezen bírtak a verseny első szakaszában vezető magyar Brokernet Silverstinggel. A Porsche-motoros, prototípus versenyautót Barta Attila, Bódis Kálmán, Rácz István és a MotoGP-ből nem először átruccanó Talmácsi Gábor vezette.

Dr. Anisits Ferenc disszidált, kint vált a BMW dízelfejlesztési vezetőjévé
Végül második lett a Brokernet Silversting

Végül második lett a Brokernet Silversting

Végül második lett a Brokernet Silversting


A mogyoródi versenyen dízelmotoros autó is rajthoz álltak. Ha a szabályok megengedik a turbófeltöltést, a hossszútávú versenyeken a kisebb fogyasztással elért kevesebb boxkiállásból döntő előnyre tehetnek szert a dízelmotoros autóval induló csapatok.

Természetesen csak abban az esetben, ha az autójuk egyébként versenyképes.

Negyedikként intették le azt a Porschét

Negyedikként intették le azt a Porschét


További fotók a képgalériában

20 liter: ez az alacsony fogyasztás
Halk és gyors a BMW 120d versenygép

Halk és gyors a BMW 120d versenygép

Halk és gyors a BMW 120d versenygép


Mogyoródon ezt bizonyította a magyar BMW vezérképviselet csapata, amely gyorsabban körbeért a pályán, mint én leírom a teljes nevüket: BMW Team Hungary with EfficientDynamics.

A többek között két újságíró kollégával, illetve Palik Lászlóval felálló csapat 120d versenyautójában irdatlan nyomatékú motort kell uralni.

A kétliteres turbódízel 245 lóerőt és ami a lényeg, 450 Nm nyomatékot ad le a hátsó kerekekre, mindössze 20 literes fogyasztás mellett, ami versenytempóban igen jó érték.

Féltették az M-es BMW-ket a dízeltől

Sokáig vezetve győzött a BMW Z4 M kupéval a német csapat

Sokáig vezetve győzött a BMW Z4 M kupéval a német csapat

Sokáig vezetve győzött a BMW Z4 M kupéval a német csapat


A dízelek értékelését megnyerő hazai 120-d-n kívül a verseny első tíz helyezettje közé még egy BMW bekerült hasonló technikával az összetett hetedik helyén, jóval hátrébb egy 330d is célba ért dízelmotorral. Könnyű megkülönböztetni a gázolajjal hajtott autókat a pályán: az üvöltő benzinesekkel szemben nincs hangjuk.

Nem magától értetődő a dízelek diadala, mert amikor 1997-ben, a BMW dízelfejlesztését igazgató Anisits Ferenc vezette csapat kiállított egy 12 és 24 órás versenyeken a győzelemre esélyes 320d-t az E36-os modellből, a BMW vezetőségében parázs vita robbant ki arról, hogy engedhetik-e nyerni a dízelt az M-es modellekkel szemben?

Csodás hang: V8-as Aston Martin Vantage

Csodás hang: V8-as Aston Martin Vantage

Csodás hang: V8-as Aston Martin Vantage


Végül a darabszámok döntöttek: egy sokadik győzelem az M-nek hozhat néhány száz plusz eladást, de az első diadal egy dízellel ennek sokszorosát éri marketingértékben.

A BMW 1998-ban a nürburgringi, eszelősen nehéz 24 órás versenyen történelmi győzelmet aratott, ami igen jól jött az akkor bevezetett 3-asnak és a BMW-nél debütáló új dízelmotor-generációnak.

A legdurvább: Ford Mustang

Gyári Leonnal indultak Zengőék

Gyári Leonnal indultak Zengőék

Gyári Leonnal indultak Zengőék


Magán a hungaroringi versenyen egy Lotus Exige és egy ausztrál SEAT Leon ütközése okozott izgalmat az elején, a vezetést néhány óra után átvette a tavalyi győztes csapat a BMW Z4 M Coupéval és a pozíciót a leintésig meg is tartották.

Én a számomra többnyire ismeretlen indulók miatt nem az állásra, hanem az autókra koncentráltam. A Porschék és a BMW örök időktől fogva a túraautó-futamok menői, de a Hungaroringen a legnagyobb látványosság egy piros Ford Mustang GT volt.

Nem volt nála durvább jelenség, nincs az a GT3-as Porsche vagy Ferrari, amely hasonlóan drámai jelenségként húzott volna el körülbelül kétpercenként a pályán. Hangja betöltötte a környéket, de a dúvad túl sokat állt a boxban, ezért végül a 13. helyen végzett.