Már szeptemberben bejelentették, hogy a Magna veheti meg a többségi tulajdonjogot, de a részleteken azóta is dolgoztak. Időközben az is eldőlt, hogy Nagy-Britanniában mindkét Vauxhall-gyár megmarad. Persze nem Lord Mandelson, a brit gazdasági miniszter két szeméért döntött így a Magna, hanem a felajánlott állami hitelgaranciáért. Ennek összege állítólag 400 millió font (114 milliárd forint).
Pontosan ugyanezért nincsenek igazából veszélyben a német üzemek sem, hiszen a német kormány 4,5 milliárd eurónyi (1200 milliárd forint) garanciát vállalt.
Bár a Magna nevén fut a vásárlás, a kanadai cégnek csak 20 százaléka lesz az Opelben. Partnerei az orosz GAZ autógyár és állami pénzintézet, a Szberbank szerez 35 százalékot. A konzorcium együtt szerez többséget. 35 százalékban marad tulajdonos a GM és 10 százalék kerül az Opel alkalmazottjaihoz.
Továbbra sem tekinthető azonban lezártnak az ügy, ugyanis az eladással várhatóan megszűnő antwerpeni Opel-gyár miatt a belgák az Európai Bizottsághoz fordultak. Ugyanis sérti az állami támogatásokra vonatkozó előírásokat a német (s immár a brit) kormány által adott garancia.