Nincs megállás, fejlődni kell, a Novitec pedig így tesz. A korábbi 656, 707, 717 lóerős változatok után a korábbiaknál erősebb gépet faragott a nyugdíj előtt álló Ferrari F430-ból.

A Novitec Rosso Edizione 747 hasonló technikát rejt mint eddig, azaz a Ferrari V8-as motorját két kompresszorral bolondították meg. A két töltőlevegő-hűtővel megtámogatott blokk teljesítménye mostanra 510 lóerőről 747-re nőtt. A maximális nyomatéka 738 Nm. Semmi akadálya az eszméletlen száguldásnak.

747 lóerő és 738 Nm
Karbon és Alcantara díszíti, a váltófül hosszabb

Karbon és Alcantara díszíti, a váltófül hosszabb

Karbon és Alcantara díszíti, a váltófül hosszabb


Százra 3,4 másodperc alatt gyorsul az Edizione 747, kétszázig 9,4 másodpercig tart az út, de egy 0-300 km/órássprint is megvan 22,9 alatt. A különleges kétüléses jócskán ráígér a sorozatgyártású F430 315 km/órás végsebességére, akár 351-ig is futja az erejéből.

Persze az átalakítás nem olyan ripsz-ropsz, mint a fent leírtak alapján hihető, hiszen a hűtés miatt például át kellett alakítani a padlólemezt és az első lökhárítót is. A két intercooler mellett kiegészítő hűtést kapott a víz és az olaj is. A kellő üzemanyag befecskendezéséről új injektorok gondoskodnak, a motort új szoftver irányítja.

747 lóerő és 738 Nm

747 lóerő és 738 Nm

747 lóerő és 738 Nm


Műszaki szempontból a 30 milliméterrel alacsonyabbra ültetett futómű és a 20 colos felnik jelentenek még újdonságot, s igazán mutatós a fekete-sárga versenyautós jellegű fényezés is. Egyes részek, pl. a visszapillantók nem egyszerűen feketék, karbonból készültek. Ugyanebből az ultrakönnyű, de merev elemből formázták a motortér egyes műanyagjait, illetve az utastér díszítését is.  

Ha nem lenne elég a 747 lóerő sem, ne keseregjen. Rendeljen egy TuLestót a Novitectől. Bár ők azt saját sportkocsijukként hirdetik, azért mi sejtjük, hogy az is csak egy módosított F430.