Továbbra is a Volkswagen vezeti a márkák európai toplistáját – derül ki a Jato Dynamics autóipari adatszolgáltató legújabb, az év első kilenc hónapjára vonatkozó adataiból. A Volkswagen kilenc hónap alatt 1,241 millió autót adott el, a második helyezett Ford 981 ezret, a harmadik Opel 821 ezret.
Ám a szakértők szerint a VW 3,7%-os növekedése csaknem kizárólag a Golf Németországban aratott sikerének köszönhető. A többi márka teljesítménye tükrözi inkább hívebben a jelen piaci helyzetet. A Ford (+1,3%) és a FIAT (+2,5%) tud még pozitív számot felmutatni, a többi gyártó nem éri el a 2008-as számait, ha a két vizsgált év első kilenc hónapját vesszük figyelembe.
A Jato szerint mindhárom pozitív számot produkáló márka a roncsprémiumoknak köszönheti sikerét, nem véletlen, hogy a BMW és a Mercedes is 18 százalék feletti mínuszon áll. A Volkswagennél a Golf, a Fordnál a Fiesta, a FIAT-nál a Punto a sikergyáros.
David Di Girolamo, a JATO Consult vezetője nincs meggyőződve arról, hogy ezek a számok hosszú távon tarthatók lennének: „A jelenleg látott növekedést a kisautók, valamint az új modellek generálják, vagyis a roncsprogramok kedvezményezettjei. Ez azonban nem a valós kép az egyes piacok, valamint a modellek teljesítményéről. A roncsakcióknak hamarosan vége, tehát nemsokára kiderül, hogy a most látott növekedési ütem hosszú távon fenntartható-e vagy sem.”
Forrás: Jato