A 2007-ben bemutatott A1 metroproject quattro, illetve a 2008-ban leleplezett A1 tanulmányautók óta tudjuk, hogy az Audi új kisautót tervez.
A 2010 végére, 2011 elejére piacra kerülő modell abban a szegmensben támad, ahol a MINI már kitaposta előtte az ösvényt. Korábban az Audi az A2-essel bedőlt a prémium kisautók között, de a MINI-nek sikerült elérnie, hogy egy kis kocsiért is adjanak sok pénzt az emberek.
Ahogy a MINI-ből, az A1-ből is többféle variáns készül majd. Amellett, hogy lesz három- és ötajtós, zárt karosszériás változat, később kabrió kivitelben is elérhető lesz. Méretét tekintve az A1 nagyobb lesz a MINI-nél, amivel az Audi szeretné kijavítani a BMW márkájának egyetlen gyenge pontját, a hátul ülők csöppnyi lábhelyét.
A kocsi nagy vonalakban kész, már folyik a közúti tesztelése, ekkor sikerült a most látható képeket készíteni róla. Ahogy látszik, elsőként a háromajtós készül el, formájában erősen kötődik a tanulmányautókhoz. Határozott, de gömbölyded forma, amit a lámpák szűkülő formája tesz igazán izgalmassá. Továbbra is marad a singleframe hűtőmaszk, de sokkal szögletesebb formában. A legkisebb Audi jobban felszerelt variánsaiból sem hiányzik a LED-es nappali fény.
Számos motor kerül majd az alaphelyzetben elsőkerék-hajtású A1-be. Benzinesből 1,2-es és 1,4-es turbómotorok viszik a prímet, a csúcsváltozat a kompresszorral és turbóval is ellátott S1 lesz, közel 200 lóerővel. Dízelfronton az új 1,6-os háromféle (75, 90, 105 lóerős) variánsa várható, de a 2,0 literes TDI-t is bevetik. Később hibrid hajtással is ellátják a kocsit.
Bár kis autóról van szó, nem hiányzik majd a négykerék-hajtás sem, de a keresztben beépített motor miatt az nem torsen differenciálműves, hanem haldex kuplungos megoldású lesz.
Az Audi A1 Brüsszelben készül majd, a gyárra a német cég 200 millió eurót költ. A tervek szerint évi 100-120 ezer A1-est szeretnének eladni.