A Tokiói Autószalonon mutatja be legújabb hibrid modelljét a Toyota. A Sai nem más, mint egy átfazonírozott Lexus HS250h. Új lökhárítók, lámpák, hűtőmaszk, motorháztető és csomagtérajtó került az autóra, de a toyotásítás során a hátsó ajtón is módosítottak. Belül egyszerűbb kivitelű műszerfal és olcsóbb anyagok jellemzik a Toyotát. A technika viszont változatlan.

Lexusként sportosabb volt
Lexusként sportosabb volt

Lexusként sportosabb volt

Lexusként sportosabb volt


Ugyanúgy 2,4 literes Attkinos körfolyamat szerint üzemelő benzinmotort társítottak elektromossal. Ezek erejét fokozatmentes automata sebességváltó viszi az első kerekekhez. A benzines 150 lóerőt és 187 Nm-t produkál, az elektromos teljesítménye 143 lóerő, nyomatéka 270 Nm. Ezek persze nem adódnak össze, hiszen eltérő fordulatszámok mellett dolgoznak, együttesen 190 lóerő a maximum.  

A hibridrendszer részeként nikkel-metál-hidrid akkumulátorok is van a járműben, amelyek energiával látja el a villanymotort. Fékezéskor ugyanide tárolódik az elektromossággá alakított mozgási energia.

A Priusnál nagyobb, de a Camry hibridnél kisebb modell forgalmazása decemberben indul Japánban, az európai bevezetéséről egyelőre nincs információnk.