Két modell, csekély árkülönbség
Lassan befutnak a hivatalos csatornán érkező modellek a Nissan sportautójából. A még 2008-ban rendelést leadók több mint egy éve várnak az autójukra, de a friss megrendelők már öt hónapon belül hozzájutnak álomautójukhoz. Kétféle modell kapható, a Premium Editon ára 26 958 430 Ft, a Black Editon 27 492 170 forintba kerül.
Eredetileg 22 millió forintos árról volt szó, amit a húszról 25 százalékra emelt áfa nem dobhat meg ennyire. Nem is az állami terhek súlyosbodása miatt kerül ennyivel többe a GT-R, hanem a japán jen masszív árfolyam-erősödése miatt.
Információink szerint eddig kilenc GT-R talált gazdára hazánkban, de ez nem azt jelenti; hogy ennyi autó kap magyar rendszámot a Nissan Gablini budaörsi szalonjában, az egyetlen értékesítési ponton. A forgalomba helyezés az esetek egy részében Németországban történik, mert ott olcsóbb a regisztráció.
Ajándék másnak, magunknak
Nagyon heterogén kör vásárolt eddig GT-R-t. Van köztük dúsgazdag gyáriparos, aki a fiát ajándékozta meg a szupersportautóval, de olyan vevő is akadt, aki sem értékes karórával, sem más kiegészítővel nem érzékeltette vagyonát öltözékében.
Az autó eladja magát, az értékesítőknek inkább az okoz nehézséget, hogy a rendkívül felkészült, az interneten mindennek utánajáró vásárlók kérdéseire válaszolni tudjanak.
Már nálunk is járt egyszer a GT-R
Spec-V: nincs hír róla
Arról nincs hír, hogy a Gablini cégcsoport a Spec-V kivitelt is forgalmazná, de a normál modellekben is van rajtprogram. A gyorsulást optimalizáló készséget egyes hírek szerint a Nissan a gyártás beindítása után kivette a GT-R-ből, a tuningolt autók hajtásláncát kímélendő, de a hazánkba befutó autókban benne lesz.
Megértjük, ha valaki unja a lassan eposzi jelzővé váló Porsche-verő címkét, de a GT-R kicsit jobb időt megy a Nürburgringen, mint a 911 Turbo, legalábbis a gyár ezt állítja. Az Eifel-hegységben lévő pályán elért idők presztízssorrendje többet nyom a latba, mint a banális gyorsulási adatok vagy az összehasonlító tesztek eredménye, de érdemes megemlíteni, hogy a Nissan még az auto motor und sportnál is nyert könnyebb vetélytársa ellenében.
A Porsche felvette a kesztyűt
Kevéssé meglepő, hogy a Porsche vitatja a Nissan időeredményét. Nem azt állítják, hogy a GT-R nem ér körbe 7 perc 26,7 másodperc alatt a nyaktörő versenypályán, de ez az idő szerintük nem a szériafelszerelésként adott, utcai Dunlop abroncsokkal született, amit meg a Nissan cáfolt határozottan.
Bármi is az igazság, a Porsche továbbfejlesztette a 911 Turbót, amely szimpla összkerékhajtása miatt hátrányban volt. A motor 480 helyett 500 lóerős, a közvetlen befecskendezéses gép új konstrukció, nem az eddigiből hoztak ki kicsit többet.
Fejlettebb összkerékhajtás a 911-ben
Az összkerékhajtás – felárért – a hátsó kerekek közötti oldalanként variálható erőelosztással vált fejlettebbé, de sokat dolgoztak a két tengely közötti erőelosztás javításán is. A módosítások agilisabbá és könnyebben uralhatóvá tették az autót.
Én mindkettőt vezethettem, szerintem a két autó szuperszonikus tudásán kívül semmi másban nem hasonlítható össze, de a meccsek érdekelnek. Kíváncsian várjuk, mire jut egymással az átdolgozott 911 Turbo és a GT-R.