Két modell, csekély árkülönbség
Lassan befutnak a hivatalos csatornán érkező modellek a Nissan sportautójából. A még 2008-ban rendelést leadók több mint egy éve várnak az autójukra, de a friss megrendelők már öt hónapon belül hozzájutnak álomautójukhoz. Kétféle modell kapható, a Premium Editon ára 26 958 430 Ft, a Black Editon 27 492 170 forintba kerül.
Jövő márciustól jön csak Európába
Jövő márciustól jön csak Európába
Fotó megosztása:
Defekttűrő az abroncs, 80 km-t bír ki laposan
Defekttűrő az abroncs, 80 km-t bír ki laposan
Fotó megosztása:
Ott készül Tochigiben, ahol az Infinitik is
Ott készül Tochigiben, ahol az Infinitik is
Fotó megosztása:
Szénszálas műanyag a kardántengely, ami könnyű és erős
Szénszálas műanyag a kardántengely, ami könnyű és erős
Fotó megosztása:
Ő Kazutoshi Mizuno, a sportautó főmérnöke
Ő Kazutoshi Mizuno, a sportautó főmérnöke
Fotó megosztása:
Még a Porsche Carrera GT-t is veri a 2+2 üléses Nissan
Még a Porsche Carrera GT-t is veri a 2+2 üléses Nissan
Fotó megosztása:
Hagyomány a kerek lámpa
Hagyomány a kerek lámpa
Fotó megosztása:
A megszelídíthető szupersportautó
A megszelídíthető szupersportautó
Fotó megosztása:
300-nál beszélgetni lehet benne
300-nál beszélgetni lehet benne
Fotó megosztása:
2009-ig kell rá várni
2009-ig kell rá várni
Fotó megosztása:
Alumíniumból vannak a külső karosszériaelemek
Alumíniumból vannak a külső karosszériaelemek
Fotó megosztása:
22,4 millió Ft-ért kapható itthon
22,4 millió Ft-ért kapható itthon
Fotó megosztása:
3 körönként ellenőrizték, hogy bírja-e a 20 colos gumi
3 körönként ellenőrizték, hogy bírja-e a 20 colos gumi
Fotó megosztása:
Ez is szép benne
Ez is szép benne
Fotó megosztása:
A belseje illik a technikához
A belseje illik a technikához
Fotó megosztása:
Őrületesen széles
Őrületesen széles
Fotó megosztása:
Az abroncsokban nitrogéntöltet akadályozza meg a nyomásváltozást
Az abroncsokban nitrogéntöltet akadályozza meg a nyomásváltozást
Fotó megosztása:
380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús
380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús
Fotó megosztása:
GT-R: Gran Turismo Racing
GT-R: Gran Turismo Racing
Fotó megosztása:
Japánosra rajzolták
Japánosra rajzolták
Fotó megosztása:
Ez a kilincs
Ez a kilincs
Fotó megosztása:
Leszorítóerőt termel a spoiler, nem dísznek szánják
Leszorítóerőt termel a spoiler, nem dísznek szánják
Fotó megosztása:
6000-ig érdemes húzatni
6000-ig érdemes húzatni
Fotó megosztása:
Hangban jobb a 350Z
Hangban jobb a 350Z
Fotó megosztása:
Itt is távozik a meleg levegő a motorból
Itt is távozik a meleg levegő a motorból
Fotó megosztása:
Fényágyú. Kipróbálták, a Nissan szerint jobb kanyarfényszóró nélkül
Fényágyú. Kipróbálták, a Nissan szerint jobb kanyarfényszóró nélkül
Fotó megosztása:
Az automata váltó a nőknek szól a főmérnök szerint
Az automata váltó a nőknek szól a főmérnök szerint
Fotó megosztása:
Hátsókerék-hajtású a GT-R, de az erő fele mehet előre
Hátsókerék-hajtású a GT-R, de az erő fele mehet előre
Fotó megosztása:
Hátul hajt a GT-R, de az erő fele elölre is mehet
Hátul hajt a GT-R, de az erő fele elölre is mehet
Fotó megosztása:
Előtérben egy 350Z Nismo
Előtérben egy 350Z Nismo
Fotó megosztása:
Mindössze 0,27 az alaktényező. Szenzációs egy szupersportautótól
Mindössze 0,27 az alaktényező. Szenzációs egy szupersportautótól
Fotó megosztása:
Európába is jön a második sorozat
Európába is jön a második sorozat
Fotó megosztása:
300-nál beszélgetni lehet benne
300-nál beszélgetni lehet benne
Eredetileg 22 millió forintos árról volt szó, amit a húszról 25 százalékra emelt áfa nem dobhat meg ennyire. Nem is az állami terhek súlyosbodása miatt kerül ennyivel többe a GT-R, hanem a japán jen masszív árfolyam-erősödése miatt.
Információink szerint eddig kilenc GT-R talált gazdára hazánkban, de ez nem azt jelenti; hogy ennyi autó kap magyar rendszámot a Nissan Gablini budaörsi szalonjában, az egyetlen értékesítési ponton. A forgalomba helyezés az esetek egy részében Németországban történik, mert ott olcsóbb a regisztráció.
Ajándék másnak, magunknak
Hátul hajt a GT-R, de az erő fele elölre is mehet
Hátul hajt a GT-R, az erő fele előre mehet
Nagyon heterogén kör vásárolt eddig GT-R-t. Van köztük dúsgazdag gyáriparos, aki a fiát ajándékozta meg a szupersportautóval, de olyan vevő is akadt, aki sem értékes karórával, sem más kiegészítővel nem érzékeltette vagyonát öltözékében.
Az autó eladja magát, az értékesítőknek inkább az okoz nehézséget, hogy a rendkívül felkészült, az interneten mindennek utánajáró vásárlók kérdéseire válaszolni tudjanak.
Már nálunk is járt egyszer a GT-R
a videó a hirdetés után indul
Spec-V: nincs hír róla
380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús
380 mm-es féktárcsa, a nyereg hatdugattyús
Arról nincs hír, hogy a Gablini cégcsoport a Spec-V kivitelt is forgalmazná, de a normál modellekben is van rajtprogram. A gyorsulást optimalizáló készséget egyes hírek szerint a Nissan a gyártás beindítása után kivette a GT-R-ből, a tuningolt autók hajtásláncát kímélendő, de a hazánkba befutó autókban benne lesz.
Megértjük, ha valaki unja a lassan eposzi jelzővé váló Porsche-verő címkét, de a GT-R kicsit jobb időt megy a Nürburgringen, mint a 911 Turbo, legalábbis a gyár ezt állítja. Az Eifel-hegységben lévő pályán elért idők presztízssorrendje többet nyom a latba, mint a banális gyorsulási adatok vagy az összehasonlító tesztek eredménye, de érdemes megemlíteni, hogy a Nissan még az auto motor und sportnál is nyert könnyebb vetélytársa ellenében.
A Porsche felvette a kesztyűt
6000-ig érdemes húzatni
Kevéssé meglepő, hogy a Porsche vitatja a Nissan időeredményét. Nem azt állítják, hogy a GT-R nem ér körbe 7 perc 26,7 másodperc alatt a nyaktörő versenypályán, de ez az idő szerintük nem a szériafelszerelésként adott, utcai Dunlop abroncsokkal született, amit meg a Nissan cáfolt határozottan.
Bármi is az igazság, a Porsche továbbfejlesztette a 911 Turbót, amely szimpla összkerékhajtása miatt hátrányban volt. A motor 480 helyett 500 lóerős, a közvetlen befecskendezéses gép új konstrukció, nem az eddigiből hoztak ki kicsit többet.
Fejlettebb összkerékhajtás a 911-ben
A megszelídíthető szupersportautó
A megszelídíthető szupersportautó
Az összkerékhajtás – felárért – a hátsó kerekek közötti oldalanként variálható erőelosztással vált fejlettebbé, de sokat dolgoztak a két tengely közötti erőelosztás javításán is. A módosítások agilisabbá és könnyebben uralhatóvá tették az autót.
Én mindkettőt vezethettem, szerintem a két autó szuperszonikus tudásán kívül semmi másban nem hasonlítható össze, de a meccsek érdekelnek. Kíváncsian várjuk, mire jut egymással az átdolgozott 911 Turbo és a GT-R.
Európába is jön a második sorozat