2009. szeptember 8-án a Great Wall Motor járművei megkapták az angol VCA (Vehicle Certification Agency) által kiadott EU-s akkreditált tanúsítványt, vagyis hivatalosan forgalomba lehet helyezni őket Európában. Az egy éven át tartó szigorú teszt után a Florid, a Coolbear, a Hover 5 és a Steed zöld utat kapott Európába.
A vizsgálat 48 tesztből állt, amely többek között 13 pontban az aktív biztonságot, 13 pontban a passzív biztonságot, 8-ban a környezetvédelmet érintette. A pozitív minősítésnek lehet alapja, mert a Great Wall Motor az egyik legkorszerűbb kínai autógyár, a legendák szerint ők üzemeltetik Kína legnagyobb törésteszt-laboratóriumát. Az EU-normák elérése érdekében a futó modelleket átalakították, a fejlesztés és az előzetes tesztelés közel két évig tartott.
A Great Wall Steed első példányai a napokban érkeznek Magyarországra. Első körben a legjobban felszerelt – Super Luxury – modell értékesítése indul, 4 millió forint körüli áron. Kínában a pickup kategóriában ebből a modellből adták el a legtöbbet, Wingle néven. Amit előzetesen már tudni lehet: a Steedet a GW saját fejlesztésű, 2771 köbcentis, 115 lóerős TCI Common-Rail dízelmotorja hajtja. Számos jó hírű beszállítóval dolgoztat a gyár, például a befecskendezést és az ABS-t a Bosch gyártja.
Aki nyitott szemmel jár Budapesten, már megfigyelhetett egy Great Wall Hovert, furcsa, kisiparinak tűnő kidudorodással a motorháztetőjén. Bár létezik ebből a modellből hibrid változat, nálunk a 2,8-as TCI motorral zajlottak a minőségi vizsgálatok. A Közlekedéstudományi Intézet mérései szerint a dízel teljesíti az EURO IV-es emissziós normákat.
Azt is megtudtuk, hogy az importőr a bizalom elnyerése érdekében különleges akciókkal próbálja majd meggyőzni a bizonytalanokat. Azt rebesgetik, hogy a garancia mellett egy évig átvállalja a szervizek költségeit is, ami akár döntő tényező is lehet autóválasztáskor.
A képeket nézve csinos pickup a Steed, de tudjuk, a jó fotós és a számítógépes utómunka sokat segít. Azt azonban már most megígérhetjük, hogy amint itt az első példány, leteszteljük, és megnézzük, mennyire passzolnak a műanyagok.