A Citroën C4 WRC-vel versenyző francia-monacói Sebastien Loeb-Daniel Elena páros nyerte a rali-világbajnokság idei utolsó futamát, a Walesben rendezett Brit Ralit és ezzel Loebék zsinórban hatodszorra szerezték meg a világbajnoki címet.

A WRC-t évek óta uraló Loebnek idén sokkal nehezebb dolga volt, mint korábban, a fordos Mikko Hirvonen nemcsak, hogy üldözte, de egy ideig vezette is a vb-t, a cím sorsa csak a walesi verseny utolsó előtti szakaszán dőlt el.

Loeb hatodszorra is ralivilágbajnok! 1
Hirvonen előnnyel érkezett, de végül nem jött össze

Hirvonen előnnyel érkezett, de végül nem jött össze

Hirvonen előnnyel érkezett, de végül nem jött össze


A hétvégét megelőzően még egy ponttal vezető Hirvonen Walesben nem bírt Loebékkel, az első szakasz kivételével a citroënesek végig előtte jártak, de az utolsó előtti szakaszra már 20 másodperc alá szorította a Ford Focus a hátrányt, azonban egy egyszerű műszaki hiba, a felnyíló motorháztető miatt Hirvonenék nem tudták folytatni a felzárkózást, így végül a másodikok lettek most, és az egész éves összesítésben is, míg Loebék 93, a fordosok 92 ponttal zártak.  

A hétvégén a Dani Sordo vezette másik Citroën C4 a harmadik lett, és az összesítésben is ugyanitt zárt, így a konstruktőri küzdelemben is a Citroën vitte a pálmát, 27 ponttal verték a Fordot.

A konstruktőri cím is a franciáké

A konstruktőri cím is a franciáké

A konstruktőri cím is a franciáké


„Nagyon kemény volt ez a bajnokság. Az eleje jól ment, öt győzelem, de aztán jött egy időszak, amikor semmi sem jött össze. Hibáztam Görögországban, műszaki hibám volt Lengyelországban, kicsit elveszett az önbizalmam is, hiszen kétszer is baleseteztem. A második nem az én hibám volt, de akkor ezt még nem tudtuk. Ausztráliában aztán meg is büntettek, de ott találtam újra magamra, éreztem, hogy képes vagyok a győzelemre” – idézte fel az idényt Loeb.

„Most először volt viszont az a helyzet, hogy úgy érkeztünk az utolsó versenyre, hogy meg kell nyernem, ha meg akarom szerezni a címet. Ez újfajta nyomást jelentett. Amikor az ember megnyerte az előző három ralit, nem nehéz, elég egy harmadik hely és még úgy is bajnok leszek, de így, hogy minden ezen múlott, elég különleges volt” – folytatta a francia.

Kemény csata volt az idei

Kemény csata volt az idei

Kemény csata volt az idei


„Mikko kemény ellenfél volt. Nem hibázik, nem balesetezik és mindenütt nagyon gyors! Tudtam, hogy a mai nap végére valamelyikünk nagyon boldog lesz, a másikunk pedig csalódott.

De mondtam is neki, hogy együnknek sincs oka a csalódottságra, neki sem. Az utolsó szakasz után mondtam neki, hogy sajnálom is, ami vele történt, mert tényleg így érzem. Tudom, hogy bántja a dolog, de igazán nagyszerűen teljesített idén!” – dicsérte riválisát Loeb.

Sebastien Loeb (született: 1974. február 26.)

Sebastien Loeb, az immáron hatszoros ralibajnok eredetileg tornász volt, 1995-ben kezdett ralizni. Első igazi sikerét 2001-ben érte el, amikor megnyerte a junior rali-vb-t. 2002-ben mutatkozott be a legnagyobbak között a rali-vb-n és rögtön futamot is tudott nyerni a Citroennel. A következő szezonban már egészen a második helyig jutott a tabellán és mindössze egy ponttal kapott ki végül Petter Solbergtől. 2004-ben aztán belekezdett példátlan győzelmi sorozatába.

A 35 éves franciát idén többször is hírbe hozták a Forma-1-re való átnyergeléssel, de pár hete már biztos, hogy 2010-ben is a Citroën színeiben áll majd rajthoz a rali-világbajnokságon, és a múlt héten az is eldőlt, hogy az F1-es szezonzárón, a hétvégi Abu-Dzabi Nagydíjon sem ugrik be egy futamra.

Loeb hatodszorra is ralivilágbajnok! 62