A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésére a főjegyző azonban olyan javaslatcsomagot nyújtott be, mely szerint több uniós támogatottsággal bíró buszsávprojektet is törölnének – néhány tízmillió forint hiánya miatt. A VEKE (Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület) tiltakozik a javaslat ellen és kéri a fővárosi frakciókat, hogy ne fogadják el a városvezetés előterjesztését.
A VEKE javaslatait is figyelembe véve korábban összesen hét helyszínre vonatkozóan nyújtott be uniós pályázatot a Főváros. A Baross utcai, a Budaörsi úti – Hegyalja úti, a Mészáros utcai, a Régi Budaörsi úti buszsávokat és a nagykörúti villamosok gyorsítását nem fenyegeti a forráshiány, azonban a városvezetés a Fővárosi Közgyűlés elé olyan javaslatot nyújtott be, mely a további két helyszínen, a Pesti úton és a zuglói Szentmihályi úton tervezett projektek törléséről szól.
A Pesti út rákoscsabai szakaszán tervezett buszsáv a 97E, 161-es és 201E járatok előnyben részesítését szolgálná, míg a Szentmihályi úton a 80-as és 81-es trolik menetidejének csökkentésére nyílna lehetőség. Mindkét helyszínen az útpálya szélesítésével épülnének új sávok, és mindkét projektet szakmailag támogatja az NFÜ, így tehát több mint 300 millió forint elérhető uniós támogatástól esik el a Főváros, ha a képviselők támogatják az előterjesztést. A két beruházás önrésze együttesen sem éri el a 60 millió forintot, ami a Főváros költségvetésében elenyésző tétel, ráadásul a buszok és trolibuszok menetidejének csökkentése által egy éven belül megtérül.
Mivel az idei kivitelezés amúgy sem reális, az összeg a még el sem fogadott 2010. évi költségvetésben is biztosítható lenne – ennek ellenére a városvezetés a projektek törlését és a támogatási szerződés aláírásától való elállást (!) javasolja. Az eljárás különösen pikáns annak fényében, hogy a 4-es metrónál 60 milliárd forint hiánya sem szül hasonló döntéseket.
Szintén ugyanezen előterjesztés javasolja forráshiány miatt törölni azt a további négy, a tömegközlekedés előnyben részesítését szolgáló intézkedést, melyek összes beruházási igénye 35 millió forint. Az Andrássy úti, a Krisztina körúti, a Dózsa György úti és a Dél-pesti Kórháznál tervezett beavatkozásokkal összesen 9 autóbusz- és két trolibuszjárat közlekedésén lehetne gyorsítani, a tömegközlekedést versenyképesebbé tenni.
A VEKE a fővárosi frakciókhoz fordul azt kérve, hogy „a csütörtöki ülésen ne legyenek partnerek ahhoz, hogy összesen 95 millió forint, tehát nagyjából Szalainé volt BKV-s humánigazgató végkielégítésének megfelelő összeg hiánya miatt 6 helyszínen ne valósuljon meg a tömegközlekedés előnyben részesítése, emberek tízezreinek gyorsabb munkába jutása”.
A hír forrásául szolgáló közleményt a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület adta ki.