Az elmúlt években az autógyártók a modern számítógépes technológiák felhasználásával egyre bonyolultabb és hatékonyabb biztonsági eszközökkel látják el az autókat. A törésteszteken jobb-rosszabb eredményeket produkáló „puha” lökhárítók és motorháztetők mellett a gyalogosok védelmére is új megoldásokat vetnek be.
A Mercedes S- és E-osztály, valamint a BMW 7-es széria modelljeiben már dolgozik egy ideje infravörös gyalogosészlelő figyelmeztető rendszer, de a Volvo újítása ennél is tovább megy egy lépéssel. A 2010-es S60-asban bemutatkozó, automata fékkel összekötött gyalogosérzékelő aktívan óvja a feleket a gázolástól. A rendszer nagyon „okos”, nem egyszerűen érzékeli az autó közelébe kerülő embereket és fékez, arra is képes, hogy előre kiszámítsa a gyalogos mozgását és ennek megfelelően reagál.
A Volvo azt állítja, hogy a rendszer 24 km/órás sebesség alatt 100 százalékos hatásfokkal működik, azaz biztosan képes megakadályozni az ütközést. Az érzékelő ugyan a nagy sebességnél történő balesetek ellen semmiképpen sem véd, de a gyalogosok megóvása mellett a városi koccanásos incidensek esélyét is csökkentheti.
Az alábbi, Koppenhága utcáin készült videón a 2010-ben érkező Volvo S60-as erősen álcázott tanulmányverzióján demonstrálja a rendszer működését a gyártó.