A német szövetségi kormány összesen kétmillió régi autó újra való cserélését támogatta egyenként 2500 euróval a roncsprémiumprogram keretében. A program lejárta után most a kereskedők próbálják jelentős kedvezményekkel életben tartani a piacot.
A duisburgi-esseni egyetem összeállítása szerint a kedvezmények mértéke egyes esetekben a listaár 48 százalékát is eléri. Az egyetem kutatási központjának adatai szerint októberben 306 akciót szerveztek a kereskedők, 10 százalékkal többet, mint szeptemberben. A legnagyobb kedvezmények a Toyota-kereskedésekben vannak, de a Peugeot, a Citroën és a Ford csábító akciókkal áll elő. A Volkswagennél eddig átlagosan 14 százalékos árengedményt ajánlottak, de a tanulmány szerint hamarosan a VW-nél is nőhetnek a kedvezmények.
Bár a gazdaság már kezd elmozdulni a mélypontról, a kutatók szerint a német autópiac továbbra is válságban van. Az előrejelzés szerint az idén 2,8 millió új autót helyeznek forgalomba Németországban, ami egymillióval kevesebb, mint az előző évben.