Minden bizonnyal hamarosan hivatalos bejelentés várható az eredetileg 2001-ben bemutatott FIAT Dobló utódlásáról, máskülönben miért felejtettek volna az utcán egy álcázatlan modellt. Persze annak rendje és módja szerint a kocsit lefotózták, így már mi is láthatjuk.

Továbbra is a praktikum határozza meg a kocsit, ennek megfelelően a hátsó traktus egy nagy kocka. Csakhogy, mivel Panoráma néven öt- és hétszemélyes utasszállító változata is létezik az autónak, így elöl és oldalt mindent bedobtak a tervezők, talán egy kicsit még sokat is.

Személyautósabb formát kapott
A Picantónak jobban állt

A Picantónak jobban állt

A Picantónak jobban állt


Elöl ugyanis talán kissé túl játékosra sikerült a Dobló orra. Korábban is megvolt a hatalmas, pajzsszerű hűtőmaszk, de még kettéválasztva, itt viszont már egyben van és igencsak uralkodó, a hátranyúló lámpákkal száguldó malackára emlékeztet. Ezek a fényforrások talán jobban illettek a Kia Picantóra, ami valóban egy játékos autó, nem egy ekkora gép.

A Fiat Fiorinó Qubóhoz hasonló hatalmas, felfelé nyíló üvegajtó került a képeken látható modellre, de elérhető lesz két irányba nyíló, oldalt függesztett ajtókkal is. Szintén a Fiorinóra emlékeztet az üvegezés, amely oldalt ék alakúan szűkül hátrafelé. Mindezt a Škoda Yetiéhez hasonlóan úgy oldották meg, hogy feketére fényezték az A, B és C oszlopokat, mintha a tető csak hátul lenne alátámasztva.

Közel 3,5 köbméteres raktérrel

Közel 3,5 köbméteres raktérrel

Közel 3,5 köbméteres raktérrel


Összességében sokkal jobb minőséget sugall az új Dobló, amelynek utastere is ebbe az irányba fejlődik. A műszerfal és a kezelőszervek is a FIAT személyautóiból kerülnek át.   

Egyelőre keveset tudni a motorokról. Valószínű azonban, hogy elérhető lesz 1,4-es szívó-, illetve turbófeltöltős benzinmotorokkal, míg dízel oldalon 1,3 és 1,6 liter hengerűrtartalmú változatok várhatóak. A Doblót továbbra is Törökországban gyártják majd.