Várhatóan december elején Los Angelesben mutatja be az új középkategóriás modelljét a BMW. Az F10 kódjelű új Ötöst ennek megfelelően immár alig álcázva tesztelik. A most megjelent fotók tanulsága szerint az új modell az 5 GT jegyeit felhasználva a korábbi szögletes felől a lágyabb vonalak felé fordul. Úgy tűnik, sokkal inkább hasonlít majd a Hármasra, mint eddig.
Ahogy az új modelleknél szokás, az autó méretei nőnek. Kismértékben a teljes hosszúság és a tengelytávolság is bővül, még nagyobb teret hagyva az utasoknak. A csomagtartó nagyjából 540 literes lehet. A tervezésénél különösen figyeltek a súlyokra, így a pletykák szerint az autó nemhogy nem lesz nehezebb, de még csökken is a tömege elődjéhez képest.
Ez azonban csak az egyik iránya a fogyasztáscsökkentés érdekében tett lépéseknek. A motorokat is átdolgozták. Továbbra is 2,0, illetve 3,0 literes hengerűrtartalmú dízelmotorok kerülnek az Ötösbe, ezek már a közös nyomócsöves technika újabb változatát kapják. Elérhetőek lesznek szimpla és kettős feltöltéssel is. Az új 535d például már 300 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik.
Bevetik az X6-ban bemutatott, duplaturbós 4,4 V8-ast is, sőt mindjárt kétféle változatban. Az 550i-be 407 lóerővel, míg a 2011-ben érkező M5-be 560 lóerővel. Utóbbi persze nemcsak motorjában lesz különleges, de az M GmbH-tól megszokott módon, minden részletében a száguldást szolgálja. Karbonból készül majd a tető és a motorháztető is. Futóműve és a sebességváltó is állítható lesz. Utóbbi egyébként már nem szekvenciális, hanem duplakuplungos kivitelben kerül a kocsiba.
Ahogy jelenleg is, az új Ötösben is lesz Start&Stop motorleállító rendszer, de immár minden erőforráshoz elérhető lesz, sőt automata váltóval párosítva is. A hátsókerék-hajtás mellett 4×4 kivitelben is megvásárolható lesz a modell, amelyből továbbra is készül kombi is a szedán mellett.
Nem hiányzik majd a kínálatból a hibrid sem, az 5-ös a nemrég bemutatott X6 Hybrid technikáját kapja. Ebben a V8-as motorhoz két villanymotort társítottak. Ezek együttes teljesítménye 485 lóerő, így a vezetési élmény sem épp elhanyagolható.