Várhatóan december elején Los Angelesben mutatja be az új középkategóriás modelljét a BMW. Az F10 kódjelű új Ötöst ennek megfelelően immár alig álcázva tesztelik. A most megjelent fotók tanulsága szerint az új modell az 5 GT jegyeit felhasználva a korábbi szögletes felől a lágyabb vonalak felé fordul. Úgy tűnik, sokkal inkább hasonlít majd a Hármasra, mint eddig.

Az X6 és az X5 jegyei köszönnek vissza
Az X6 és az X5 jegyei köszönnek vissza

Az X6 és az X5 jegyei köszönnek vissza

Az X6 és az X5 jegyei köszönnek vissza


Ahogy az új modelleknél szokás, az autó méretei nőnek. Kismértékben a teljes hosszúság és a tengelytávolság is bővül, még nagyobb teret hagyva az utasoknak. A csomagtartó nagyjából 540 literes lehet. A tervezésénél különösen figyeltek a súlyokra, így a pletykák szerint az autó nemhogy nem lesz nehezebb, de még csökken is a tömege elődjéhez képest.

Ez azonban csak az egyik iránya a fogyasztáscsökkentés érdekében tett lépéseknek. A motorokat is átdolgozták. Továbbra is 2,0, illetve 3,0 literes hengerűrtartalmú dízelmotorok kerülnek az Ötösbe, ezek már a közös nyomócsöves technika újabb változatát kapják. Elérhetőek lesznek szimpla és kettős feltöltéssel is. Az új 535d például már 300 lóerő körüli teljesítménnyel érkezik.

Ilyen lehet majd

Ilyen lehet majd

Ilyen lehet majd


Bevetik az X6-ban bemutatott, duplaturbós 4,4 V8-ast is, sőt mindjárt kétféle változatban. Az 550i-be 407 lóerővel, míg a 2011-ben érkező M5-be 560 lóerővel. Utóbbi persze nemcsak motorjában lesz különleges, de az M GmbH-tól megszokott módon, minden részletében a száguldást szolgálja. Karbonból készül majd a tető és a motorháztető is. Futóműve és a sebességváltó is állítható lesz. Utóbbi egyébként már nem szekvenciális, hanem duplakuplungos kivitelben kerül a kocsiba.

 Ahogy jelenleg is, az új Ötösben is lesz Start&Stop motorleállító rendszer, de immár minden erőforráshoz elérhető lesz, sőt automata váltóval párosítva is. A hátsókerék-hajtás mellett 4×4 kivitelben is megvásárolható lesz a modell, amelyből továbbra is készül kombi is a szedán mellett.

2010-ben indul az értékesítés

2010-ben indul az értékesítés

2010-ben indul az értékesítés


Nem hiányzik majd a kínálatból a hibrid sem, az 5-ös a nemrég bemutatott X6 Hybrid technikáját kapja. Ebben a V8-as motorhoz két villanymotort társítottak. Ezek együttes teljesítménye 485 lóerő, így a vezetési élmény sem épp elhanyagolható.