Fritz Henderson, a GM vezérigazgatója a mostani döntést azzal indokolta, hogy Európában javultak az üzleti körülmények és a GM általános állapota is jobb mára. Ebben szerepe lehet, hogy Amerikában már folyik a cég átalakítása, illetve Európában a Corsa mellett igen sikeres az Insignia is, az új Astra pedig csak most indul be igazán.
Ugyanakkor az Opel működése így sem nyereséges, havonta 70 millió eurót él fel, s a vállalatot jelenleg életben tartó 1,5 milliárd eurós áthidaló kölcsön már csak november végéig elegendő. A GM hamarosan a német kormány elé terjeszti az Opel átszervezési tervét, amely az amerikaiak szerint 3 milliárd euróba fog kerülni. Az egyelőre kérdéses, hogy erre honnan lesz pénz, mert a német kormány által ígért 4,5 milliárd eurós hitelgarancia a Magnának járt volna, azt aligha kaphatja meg a GM.
Ulrich Wilhelm berlini kormányszóvivő közölte, hogy a német kormány sajnálja a GM igazgatótanácsának döntését. Wilhelm szerint Németország most azt várja a GM-től, hogy megerősítse az Opelt, és visszafizesse az év elején a német állami bankoktól kapott 1,5 milliárd dolláros áthidaló kölcsönt. Az Opel dolgozói most újra aggódhatnak, hiszen a GM terveiben minden bizonnyal elbocsátások is szerepelnek az Opel költségeinek csökkentése érdekében. Csütörtökre máris figyelmeztető sztrájkot hirdettek tiltakozásul a GM visszakozása ellen.