A nemzetek tegnapi viadalát követően – amelyet sorozatban harmadszor Sebastien Vettel és Michael Schumacher párosa, azaz a németek nyertek – ma az egyéni küzdelmekkel folytatódott a Race of Champions gálaversenye a pekingi Madárfészek stadionban.

Mindenféle versenyző volt ott
Ba jnoki címeket a bejáratnál le kellett adni, az öltözőben nem fértek volna el...

Ba jnoki címeket a bejáratnál le kellett adni, az öltözőben nem fértek volna el…


Idén is a motorsport minden területéről érkeztek sztárok, az amerikai extrém krosszmotoros Travis Pastranától az ötszörös motoros világbajnok Michael Dohanen, a túraautó-világbajnok Yvan Mulleren és Andy Priaulx-n, a Dakar-győztes Giniel de Villiers-en és az idei WRC-ezüstérmes Mikko Hirvonenen keresztül az új F1-bajnok Jenson Buttonig csak úgy hemzsegtek a nagyobbnál nagyobb nevek.

Az előbb csoportküzdelmekkel kezdődő, majd egyenes kieséses rendszerben folytatódó versenyen idén újra a kétszeres Német Túraautó-bajnok, a svéd Mattias Ekström volt a legjobb. A versenyző a csoportjában minden egyes párviadalt megnyert, majd a negyed- és az elődöntőben a sokszoros Le Mans-győztes Tom Kristensent és Buttont ütötte ki.

Végső ellenfele 2007 után megint Michael Scumacher volt. A német a csoportkörben a korábbi ralivilágbajnok Marcus Grönholmot, a túraautós Yvan Mullert és David Coulthardot győzte le, majd előbb Hirvonent, utána pedig tegnapi csapattársát, Vettelt verte meg, aki a nagy példakép elleni csatát nem bírta idegekkel, és összetörte az autót.

Idén először ment Ázsiába a ROC

Idén először ment Ázsiába a ROC


A döntőben Ekström könnyedén végzett Schumival, nem is volt szükség a harmadik, mindent eldöntő összecsapásra, ugyanis a svéd mind az első, mind a második kört simán nyerte.     

„Különleges nap ez a számomra, mert idén nem volt volt sok szerencsém egyébként. Michael Schumacher legyőzése szép befejezés!” – mondta Ekström a győzelem után.

Ahogy korábban, idén is számos különböző járgánnyal álltak rajthoz a versenyzők: a ROC saját buggyja és a ROC-autó mellett a Solution F prototípusa, a Ford Focus WRC, a KTM X-Bow és a Volkswagen Scirocco példányai is bőgették a motorokat és csikorgatták a fékeket a bő egy kilométeres aszfaltcsíkon.