Várhatóan 2011-ben kerül piacra a BMW 3-as sorozatának hatodik generációja. Ennek megfelelően már az új karosszériában folyik a modell tesztelése. Itt vannak az első képek a bajor prémiummodellről.

Nem változik drasztikusan az autó jellege, ugyanakkor a BMW-nél most tapasztalható tervezési iránynak megfelelően az utastér még hátrébb kerül, vagy ha jobban tetszik nyújtottabb lesz a motorháztető.  Részleteiben azonban teljesen más lesz az új modell, az orrész a Z4-hez hasonlóan alakul át, azaz keskenyebb lámpák és vesék kerülnek rá, még szélesebbnek és laposabbnak mutatva a kocsit. Az 5 GT-t követve a jelenleginél markánsabb éltörés fut végig a kocsi oldalán, s az ajtók alján is megjelenik egy hajlítás.

=">

A csomagtartó kismértékben bővül
Ilyen lehet a hatodik generáció

Ilyen lehet a hatodik generáció

Ilyen lehet a hatodik generáció


Mindez persze csak az, amit a laikusok észrevesznek, a karosszéria számos olyan részletet rejt majd, amely csökkenti az autó körül kialakuló turbulenciát s így a légellenállást, végső soron pedig a fogyasztást. Bár a jármű tengelytávolsága és teljes hossza is bővül a karosszéria könnyebb lesz, mint a jelenlegi E92-es szérián, ezt az alumínium és a műanyag még nagyobb arányú felhasználásával valósítják meg.

Természetesen a műszaki koncepció változatlan marad, azaz ezután hátsókerék-hajtású lesz a Hármas. Megmaradnak a hathengeres 3,0 literes benzines és dízel motorok, illetve a 2,0 literes négyhengeres dízel is, de továbbfejlesztve. A négyhengeres benzinmotorok viszont a korábbinál kisebb hengerűrtartalommal, viszont turbófeltöltővel kerülnek az autóba. A 320i és 318i a jövőben 1,6-os hengerűrtartalmú lehet.

=">

Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is

Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is

Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is


Várhatóan a hibrid technológia csak a modell pályafutásának második felében 2014 után jelenhet meg az autóban, addig más műszaki megoldásokkal csökkentik a modell fogyasztását. A Start&Stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás mellett, megnő a szerepe a veszteséghő felhasználásának, így csökkenthető a motorok hidegindítási fázisában tapasztalható magasabb fogyasztása, illetve a kipufogó melegét az utastér fűtésénél is kamatoztatják majd, amely szintén energiát, azaz üzemanyagot takarít meg. 

A hatodik generációs Hármas négyféle karosszériavariánssal kerül piacra, a szedán mellett kombi, kupé és fémtetős kabrió is készül majd.

=">