Várhatóan 2011-ben kerül piacra a BMW 3-as sorozatának hatodik generációja. Ennek megfelelően már az új karosszériában folyik a modell tesztelése. Itt vannak az első képek a bajor prémiummodellről.
Nem változik drasztikusan az autó jellege, ugyanakkor a BMW-nél most tapasztalható tervezési iránynak megfelelően az utastér még hátrébb kerül, vagy ha jobban tetszik nyújtottabb lesz a motorháztető. Részleteiben azonban teljesen más lesz az új modell, az orrész a Z4-hez hasonlóan alakul át, azaz keskenyebb lámpák és vesék kerülnek rá, még szélesebbnek és laposabbnak mutatva a kocsit. Az 5 GT-t követve a jelenleginél markánsabb éltörés fut végig a kocsi oldalán, s az ajtók alján is megjelenik egy hajlítás.
=">
A csomagtartó kismértékben bővül
A csomagtartó kismértékben bővül
Fotó megosztása:
Hibrid csak később érkezik
Hibrid csak később érkezik
Fotó megosztása:
2012-ben érkezhet
2012-ben érkezhet
Fotó megosztása:
Ilyen lehet a hatodik generáció
Ilyen lehet a hatodik generáció
Fotó megosztása:
Tágasabb lesz az utastér
Tágasabb lesz az utastér
Fotó megosztása:
Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is
Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is
Fotó megosztása:
Készül GT is
Készül GT is
Fotó megosztása:
Ilyen is lehet a praktikus Hármas
Ilyen is lehet a praktikus Hármas
Fotó megosztása:
Ilyen lehet a hatodik generáció
Ilyen lehet a hatodik generáció
Mindez persze csak az, amit a laikusok észrevesznek, a karosszéria számos olyan részletet rejt majd, amely csökkenti az autó körül kialakuló turbulenciát s így a légellenállást, végső soron pedig a fogyasztást. Bár a jármű tengelytávolsága és teljes hossza is bővül a karosszéria könnyebb lesz, mint a jelenlegi E92-es szérián, ezt az alumínium és a műanyag még nagyobb arányú felhasználásával valósítják meg.
Természetesen a műszaki koncepció változatlan marad, azaz ezután hátsókerék-hajtású lesz a Hármas. Megmaradnak a hathengeres 3,0 literes benzines és dízel motorok, illetve a 2,0 literes négyhengeres dízel is, de továbbfejlesztve. A négyhengeres benzinmotorok viszont a korábbinál kisebb hengerűrtartalommal, viszont turbófeltöltővel kerülnek az autóba. A 320i és 318i a jövőben 1,6-os hengerűrtartalmú lehet.
=">
Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is
Bekerül a nyolcfokozatú automata váltó is
Várhatóan a hibrid technológia csak a modell pályafutásának második felében 2014 után jelenhet meg az autóban, addig más műszaki megoldásokkal csökkentik a modell fogyasztását. A Start&Stop rendszer és a fékenergia-visszatáplálás mellett, megnő a szerepe a veszteséghő felhasználásának, így csökkenthető a motorok hidegindítási fázisában tapasztalható magasabb fogyasztása, illetve a kipufogó melegét az utastér fűtésénél is kamatoztatják majd, amely szintén energiát, azaz üzemanyagot takarít meg.
A hatodik generációs Hármas négyféle karosszériavariánssal kerül piacra, a szedán mellett kombi, kupé és fémtetős kabrió is készül majd.
=">