Megirigyelte a Volkswagen a Renault sikereit a feltámasztott Dacia márkával. A német autókonszern most azt tervezi, hogy szintén egy olcsó autót dob piacra. Ehhez nem keresnek új márkanevet, hanem a Škoda gyártja és árulja.
Ellentétben a Logannal, a Škoda autója nem extrém olcsó modellnek készül, sokkal inkább kategóriájában kíván kedvező árú lenni. A 2012 végére megvalósuló jármű árát 12-15 ezer euró (3,2 – 4,1 millió forint) közé ígérik. Olcsóságát főként a gyártás helyszíne és a fejlesztési költségek minimalizálása adja.
Az autó a jelenlegi Octavia padlólemezére épül, de négyajtós lépcsőshátú karosszériát kap, ugyanakkor az Octavia alá pozicionálják. „Különösen tágas utastér és nagyjából 520 literes csomagtartó várja a tulajdonosokat” – ígéri Reinhard Jung a márka egyik vezetője
Természetesen az utastér kialakítása kissé visszafogottan alakul. Amellett, hogy egyszerűbb anyagokkal, formákkal találkozhatunk, a belépő modellnél manuális tükörállítás és ugyanígy funkcionáló ablakemelők lesznek, de a kormány vagy a vezetőülés magasságának állíthatósága is hiányzik majd.
Ugyanakkor Jung szerint minden fontosabb biztonsági megoldás szériában kerül az autóba és a motorok terén sem lesz ósdi az olcsó Škoda. A Volkswagen-konszern 1,2-1,4 literes benzinmotorjai kerülnek bele 75-160 lóerő közötti teljesítménnyel. Elérhető lesz ugyanakkor 1,6-os és 2,0 literes dízelmotorral is. Utóbbival azonban már aligha várható túl olcsónak.
Természetesen elsősorban Indiában, Kínában és Kelet-Európában kíván komoly piacrészesedést elérni az autóval a Škoda, ugyanakkor a nyugati államokról sem feledkeznek meg. Később, ha a modell befut, akkor második variánsként elkészül a jármű kombi kivitele is, amely abban a régióban több vevőt vonzhat.
Egyelőre csak pletykák vannak az autó nevét illetően, de elég csak visszanéznünk a Volkswagen és Škoda összebútorozásának első időszakára s meglehet a válasz. Már volt egy típus korábban a Fabia és az Octavia közötti méretben. Azt akkor Feliciának nevezték.