Komoly áttörést hozott a gépjárművek biztonsága tekintetében a légzsák megjelenése. Mára az első légzsákok mellett az oldal-, a fej- és a térdlégzsákok sem keltenek feltűnést. Bár 9-10 légzsák beszerelése sem meglepő egy-egy autóba, még nincs vége a sornak. A jövőben a motorháztetőbe és a biztonsági övekbe is ilyen elemek kerülnek majd. A Mercedes-Benz ESF tanulmányautója megmutatta, merre tart a technika, a Ford viszont már a szériagyártásra készül.

Az amerikai autógyár bejelentette, hogy a világon elsőként sorozatgyártásban kínálják majd az övlégzsákot. A jövő évben piacra kerülő Explorer szabadidő-autóba kerül elsőként, utána pedig a Ford többi modelljébe is feltűnik.

Légzsák a biztonsági övben 1
Légzsák a biztonsági övben 11


Természetesen a hátsó üléseknél vetik be az 1998 óta fejlesztett övlégzsákot, hiszen az első üléseknél már megoldott a légzsákok beépítése. Bár minden méretű ember számára fokozott biztonságot jelent az eszköz használata, igazán a gyerekek és idősek számára fontos, mivel őnáluk nagyobb a veszélye a balesetben a nyak, a mellkas és a fejsérülésnek.

A Ford tájékoztatása szerint a mindössze 40 milliszekundum alatt nyíló légzsák használata hátránnyal nem jár, a gyerekülések is ugyanúgy beköthetők vele. A kutatás során azok, akik kipróbálták az új eszközt 90 százalékuk jobb vagy ugyanolyan kényelmesnek ítélte, mint a hagyományos övet, puhábbnak, párnázottabbnak érezték.

Mindez nem önigazolás, ugyanis egy amerikai biztonságtechnikai intézet kutatása szerint az öv kényelme jelentősen javítja az övhasználat hajlandóságát az emberek körében.