Kibővül a BMW-PSA együttműködés.  A Citroën C5-be is bekerül a bajorokkal közösen fejlesztett benzinmotor. Az 1,6-os, turbófeltöltős blokk a MINI, a Peugeot modelljei mellett a Citroënnél a C4 és a C4 Picassóban is szerepelt.

A C5-be a turbófeltöltős THP jelű változat kerül. Teljesítménye 156 lóerő, míg maximális nyomatéka 240 Nm. A motor a korábbi 143 lóerős, 2,0 literes szívómotort váltja. Ezzel a motorral a C5 szén-dioxid kibocsátása 167 g/km, miközben elődje 198 g/km-rel szennyezte a környezetet. Vagyis a jármű fogyasztása 18 százalékkal csökkent.

További újdonság a Citroën C5 háza táján, hogy leváltják a 2,2 literes turbódízelt is. Ezentúl egy 2,0 literes motor veszi át a szerepét. Bár teljesítménye csak 163 lóerő a korábbi 173-mal szemben, de sokkal takarékosabb, 5,6 liter átlagosan. A maximális nyomatéka 340 Nm, CO2-kibocsátása 147 g/km.