A 2006-ban bemutatott koncepció után mára elkészült Arash Farboud sportkocsija. A Nagy-Britanniában élő iráni vállalkozó a Ferrari Enzo formáját koppintva kíván betörni a szupersportkocsik világába.

Szó se róla, még így átalakítva is igazán mutatós a forma, ha pedig a minőséggel nem lesz gond, akár még sikeres is lehet. A technikát ugyanis egy hasonlóan nagy múltú járgánytól szerezték.

Corvette V8-as motorral
Corvette V8-as motorral

Corvette V8-as motorral

Corvette V8-as motorral


Az Arash AF-10-be a Corvette 7,0 literes motorja kerül, a V8-as motor itt 505 lóerős, illetve 630 Nm nyomatékkal bír. A motor erejét az olasz a Grazianótól származó hatfokozatú váltó viszi a hátsó kerekekhez.

Tekintve, hogy a jármű központi váza és a karosszériaelemek is karbonból készülnek, az AF-10 mindössze 1200 kilogramm, azaz 165 kilogrammal könnyebb az Enzónál. Ez pedig előrevetíti a jó menetteljesítményt.

Egyelőre pontos adatokat nem tudni, mert az autó még nem végleges, folynak a szélcsatornás vizsgálatok és további finomítások lehetségesek, ám az Arash 330 km/óra körüli végsebességet jósol.

Karbonból és nomexből van a kasztni

Karbonból és nomexből van a kasztni

Karbonból és nomexből van a kasztni


Arash azonban többet akar, máris tervezik az AF-10S-t. A továbbfejlesztett modellbe a Corvette ZR1 kompresszoros motorja kerülne 800 lóerővel, de nem elképzelhetetlen az 1000 lóerős variáns sem.

Ugyanakkor az orvosi eszközök eladásából meggazdagodott úr teljes modellpalettát szeretne, ha beindul az üzlet, jöhet az AF-8, egy kisebb, olcsóbb modell. Vélhetően azt majd a 458 Italiáról másolják le.

Szükség is lesz olcsóbb modellre, mert az AF-10 drága, de nagyon: nagyjából 320 ezer fontot (95 millió forintot) kérnek majd egy-egy darabjáért. Ezért a pénzért aztán az Enzónál is exkluzívabb autó készül, maximum 70 darab kerül a vevőkhöz.