Hamarosan új csúcsmodell jelenik meg a Lotus kínálatában, a márka maláj tulajdonosa többszöri halasztás után engedélyt adott az Esprit-utód elkészítésre. A Proton célja, hogy ellenfelet állítsanak a Ferrari, a Lamborghini és a Porsche modelljeinek, erre születik az új modell.
Ahogy a brit márka összes modellje az új Esprit is a kis tömegre alapozza menetdinamikáját, 275-325 lóerő/tonna mutatóval bír majd. Az 525 lóerős Audi R8 V10-nél 324 lóerő jut egy tonnára. Vagyis ha a Lotus nagyjából 1400 kilogrammal tér vissza, akkor 385-455 lóerős teljesítményre lehet számítani.
Természetesen középmotoros, hátsókerék-hajtású autóról van szó. Ahogy más modelljeihez, várhatóan ehhez is a Toyotától vásárol motort a Lotus. Az Evorában szereplő 3,5 literes motor 280 lóerős, turbósítva az könnyedén elérheti a 400-at is. Így a V6-os alkalmas, ugyanakkor látva az ellenfeleket, szükség lehet V8-as motor alkalmazására.
A Lotus Esprit 1975-ben mutatkozott be, majd egy év múlva került gyártásba, egészen 2004-ig készítették. Eleinte 2,0 literes (142-162 LE) motorral, de ezt folyamatosan cserélték erősebbekre. Az utolsó két évben már 355 lóerős turbófeltöltős V8-as került a kétüléses autóba, amivel 4,2 másodperc alatt futotta a 100-as sprintet. Végsebessége 282 km/óra volt.
A modell sikerében annak is szerepe volt, hogy kétszer szerepelt a James Bond-filmekben. Az 1977-es kém, aki szeretett engem címűben szereplő Esprit S1 képes volt tengeralattjáróvá átalakulni, 1981-ben a Szigorúan Bizalmasban szimplán az Esprit új turbós változatának csináltak hírverést.
Az új autónak hasonlóan nagy hírverése lesz, hiszen a Lotus név visszatér a Forma-1-be, ez pedig jót tesz az eladásoknak. Úgy tudni, nem Espritként érkezik az új modell, neve egyelőre titkos.
Akcióban James Bond és a tengeralattjáró Lotus:
Részlet A kém, aki szeretett engem című filmből.