Állítólag Doug Speck, a Volvo észak-amerikai leányvállalatának vezetője elhintette, hogy a jövőben, amellett, hogy takarékos dízel és hibrid modellek fejlesztésére összpontosít, a márkának újra lehet sportmodellje – számol be egy svéd magazin. Olyan autó, amely a Volvo márkanév alatt hasonló vezetési élményt kínál, mint az Audi S vagy BMW M modellek.

Az első R modell az 1995-ös 850 T-5R volt, ezt követte a 850R, amely S70, illetve V70 R-ként élt tovább. Az igazi nagyágyúk azonban a 2002-ben bemutatott, általunk is tesztelt S60/V70 R modellek voltak.

Elegáns marad
850 T-5R volt az első

850 T-5R volt az első

850 T-5R volt az első


2,5 literes turbómotorjuk 300 lóerőt teljesített, a 400 Nm-es nyomatékot elektronikus vezérlésű összkerékhajtás vitte a kerekekhez. Szériafelszereltségként az utastérből állítható, ugyanakkor aktív futómű került bele. A rendszer a kormányzás, sebesség, kerekek helyzetét figyelembe véve határozza meg a karosszéria megengedett dőlését, illetve a futómű beállításait. Mindezt a normál modelleknél izgalmasabb ruhába bújtatva, a 18 colos felnik mögött pedig komoly fék kapott helyet.

300 lóerő és aktív futómű az S60 R-ben

300 lóerő és aktív futómű az S60 R-ben

300 lóerő és aktív futómű az S60 R-ben


Jelenleg nincs R modell a Volvónál, csupán R-Design kiegészítők. Vagyis sportosabbnak látszó, de semmivel sem erősebb járművek. A jövőre piacra kerülő új S60-as adhatja, a swedespeed meg is rajzolta, milyen lehetne a típus R kivitele. Nagyobb hűtőnyílások, spoilerek elöl és hátul, valamint látványos felnik díszítenék.  

Vagy a V70-ben szereplő 3,0 literes motor kerülhetne bele, vagy a Focus RS-hez átalakított 2,5-es, természetesen összkerékhajtással párosítva. A teljes átalakítást itt is feszes futómű és méretes féktárcsák tennék kerekké.

Persze erre az autóra várhatóan legalább még három évet várni kell, előbb az S60 kombi készül el.