Új versenyautót mutatott be a Porsche a jövő évi szezonra készülve. A 911 GT3 R a Nemzetközi Automobil szövetség GT3-as szabályainak megfelelően épült és a cég korábbi ilyen gépét, a GT3 Cup S-t váltja.

A versenyautó fejlesztésekor – a Porsche tájékoztatása szerint – leginkább a korábbinál jobb vezethetőség és könnyebb irányíthatóság volt a cél. Ezért az eddiginél szélesebb nyomtávval vértezték fel a kocsit. Ugyanakkor nemcsak a futómű hangolása, de a blokkolásgátló, a kipörgésgátló is segít kordában tartani a hátsókerék-hajtású járgányt az amatőr versenyzőknek.

480 lóerős motor mozgatja
Hátsókerék-hajtású

Hátsókerék-hajtású

Hátsókerék-hajtású


Ahogy elődjénél, itt is az utcai használatra alkalmas 911 GT3 RS volt a donor autó, de azért megjegyzi a cég, hogy a Porsche belépő versenyautója, a GT3 Cup továbbfejlesztéséből született az új jármű. A GT3 R mindössze 1200 kilót nyom. Felismerni talán legkönnyebben arról lehet, hogy itt már LED-es hátsó lámpákat találunk.

Elődjénél jóval erősebb az új versenyautó, 440 helyett 480 lóerős. Motorja természetesen hathengeres, boxer, de nem 3,6 vagy 3,8, hanem 4,0 literes. Az erőt hatfokozatú, szekvenciális váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.

Az autó hivatalos bemutatója januárban a Birmingham Motor Show-n lesz, az első megrendelők jövő tavasszal kaphatják meg. Ehhez nettó 279 000 eurót, azaz 74,5 millió forintot kell letenni. Ezzel azonban korántsem ez a legdrágább 911-es Porsche, hiszen a GT2-szabályok szerint épült RSR több mint 100 millióba kerül, pedig motorja csak 450 lóerős.