A Mazda Motor Corporation a 2009-es Los Angeles-i Autókiállításon mutatja be a Mazda2-t az amerikai piac számára. Pár éve még meglepő lett volna ez a döntés egy olyan piacon, ahol a nálunk luxusautónak tartott Toyota Camry a legjobban fogyó családi autó és az általános igény a V6-os, V8-as motor.
Az üzemanyagárak emelkedése és a gazdasági válság nyomán azonban megnőtt a kereslet az olcsóbb, takarékos járművek iránt. Kezdenek megjelenni a kisautók az USA-ban. Korábban a Ford is bejelentette, hogy megkezdik a Fiesta forgalmazását a tengerentúlon.
Döntésével a Mazda lefedi az autóipar legjelentősebb szegmenseit, kínálatuk egyik végén ott a hétüléses CX-9, a másikon pedig a Mazda2 áll. A kisautó amerikai forgalmazása most kezdődik, 2010-ben pedig Kanadában is piacra lép majd.