A hivatalos kémfotók után tegnap számos meghívott vendég társaságában leleplezték a Ford Fiesta S2000-et. A Ford új versenyautóját a gyár raliautóit építő M-Sport főhadiszállásán Cumbriában mutatták be.
Hasonlóan a többi S2000-es autóhoz a Fiesta is agresszív megjelenésű, köszönhetően az előírások által engedélyezett komoly szélesítéseknek. A versenyautós jelleget a hátul elhelyezett szárny teszi teljessé. A járgány 1200 kilót nyom.
A Fiestába 2,0 literes motor kerül, amelyet a Focus WRC-hez hasonlóan a Pipo épít. Az S2000-be azonban szívómotor kerül, teljesítménye 280 lóerő, maximális nyomatéka 260 Nm. A hajtásláncban hatfokozatú, szekvenciális sebességváltó és állandó összkerékhajtás szerepel.
Természetesen aszfaltra és murvára is felkészítették az autót. Az eltérő futóműbeállítás mellett más fékek és kerekek kerülnek a Fiestára. Aszfalton 18 colos magnézium, murván 15-ös alumíniumfelnikkel indul. Az első féktárcsák előbbi esetben 355, utóbbinál 300 milliméter átmérőjűek, hátul mindig 300-as lesz.
Az autó számos versenysorozatban tűnhet fel a jövőben, hiszen a nemzeti bajnokságok mellett indulhat az IRC sorozatban, de megfelel a jövőre kezdődő S2000 Világkupa előírásainak is. Már 3000 kilométert teszteltek az autóval, de a munka folyamatos. Az első éles bevetése az IRC idei utolsó versenye, a ma induló Skót-rali lesz. 2011-től ugyanakkor a Ford gyári csapat is a Fiesta S2000-rel indul a rali-világbajnokságon.
Az autó elkészítéséről korábban beszélgettünk a tervezővel Christian Loriaux-val, ITT elolvashatja.