Földes Attila – Land Rover Series IIA, 1961 |
Nekem eszemben sincs váltani, hiszen az Allianznál lévő spéci, hobbi- és veterán autókra köthető biztosítás 16 560 forintos összegét teljesen korrektnek tartom. Erre ugyan még rájön a klubtagság éves 1948 forintos díja, de még így is bőven belefér. Igaz, az autóm egyelőre semmiféle veszélyt nem jelent a többi közlekedőre, mert egy kertben várja a fékmunkahengereket.
Horváth Zsolt – Ford Focus 1,6 Turnier, 1999 |
Ahogy tavaly, most is megnéztem a párom Ford Focus kombijára a jövő évi kötelezőt. Már a díjhirdetés utáni napokban le is tudtam a váltást, felmentem az egyik alkuszcég honlapjára és körülbelül 15 perc alatt végeztem.
Újrakötni ugyanott: évi 8000 mínusz
Marad a biztosítás továbbra is az Allianznál. No nem azért, mert az valami különlegesen vonzó cég (voltunk már az Aegonnál is), hanem mert a Hungária utóda kínálja számunkra a legalacsonyabb díjú kötelezőt. Az idei 32 ezer forint helyett jövőre már csak 24 ezret fizetünk.
Ugyanakkor számomra nemcsak az ár a fontos, korábban kaphattam volna más kis biztosítóktól alacsonyabb árat. De úgy gondoltam, ha egyszer már valakinek véletlen kárt okozok, akkor legalább azzal ne szívassam, meg, hogy abiztosító, csak hosszú huzavona után fizet, vagy az autószerelő nem foglalkozik vele, mert olyan a társaság. Ezért egy a társaság erőssége nekem fontos.
Rácz Tamás – BMW 318, 1982, Chrysler Grand Voyager 2.5 TD, 1999 |
Három biztosításköteles jármű van a családban, egy öreg Chrysler Voyager, egy még annál is öregebb Yamaha TDM 850 és még egy azoknál is sokkal öregebb BMW 318i. Halogató típus vagyok, tehát egész a mai napig nem néztem meg, melyikkel érdemes átvonulni máshova 2010-re, de most a cikk miatt muszáj volt hamarabb nekilátni kattintgatni.
A motor drágább, mint a két autó együtt
A Voyager a Genertelnél volt tavaly, és idén is ott lesz: újrakötéssel még mindig ez a legolcsóbb, B10-ben, közepesen vidéki (30 kilométerre van a legközelebbi Tesco, de csak egy óra kocsival a Lánchíd), harmincas tulajdonosnak. Aki nem én vagyok, hanem a feleségem, nem mintha számítana. 20266 forint egy évre, egy ötezres negyedévente az öt méternél is hosszabb családi batárért – nem rossz.
A Yamahával nem a váltási hullám miatt kell foglalkoznom, hanem mert most vettem. A ’92-es TDM negyedévente 16488 forint lesz a K&H-nál, B3-ban.
És van még az öreg BMW. B10-zel, vidékiként ez évi 16050 forint lesz, a legolcsóbb ennél is a Genertel. Úgy látszik, ez a biztosító nagyon támogatja, ha valaki nem a fővárosban, vagy nagyvárosban autózik rendszeresen. Azt meg nem tudják, hogy én minden nap bejárok Pestre, a káoszba. Ha-ha.
Somlyai Tamás – Alfa Romeo 145 1.6 Twin Spark, 2001 |
Megnézem majd az árakat, de nem fogok feltétlenül 1-2 ezer forint miatt váltani, mert a jelenlegi biztosítómmal is meg vagyok elégedve.
A gyanúsan olcsókat biztosan elkerülöm, mert nem akarok kiszúrni azzal a szerencsétlen autóstárssal, akinek esetleg megtöröm az autóját és utána még a biztosítóm is kekeckedik vele – mondja a velünk szimbiózisban élő Technet.hu portál újságírója.
Szörényi András – Audi 80 1.8 quattro, 1984 |
Jó pár éve az Allianznak rovom le a kötelező felelősségbiztosítás díját, mert náluk bukkantam a sima használt autókétól eltérő kategóriára ritkább és érdekesebb öreg autókra.
Az idén 25 éves, egykori dicsfényét az én hibámból elveszítő kocka quattro marad a kék-fehéreknél. Az évente 29 ezer forintos díj szerintem méltányos egy budapesti Bt nevére vett, 1,8 literes autó esetében. Nem hobbiautós biztosítással régebben bárhol máshol sokkal többe került volna, de amióta a B10-re ekkor kedvezményeket adnak a biztosítók, már máshol is találni rá kedvező tarifát.
A díjat egy az egyben profitként könyvelheti el a társaság, a kertben rostokoló Audi felújítására szánt pénzt sokkal fontosabb kiadásainkra koncentráljuk, mert pár héten belül megszületik kislányunk, Eszter.