Christian Danner 4 évet húzott le az F1-ben
Christian, Nico és Gyuszi

Christian, Nico és Gyuszi

Christian, Nico és Gyuszi


Ugyan Nico Rosberg jövőre már a felvásárolt Brawn csapat, Mercedes csillaggal díszített autójában szorong, idei utolsó kötelezettsége között még eljött hozzánk ide a Hungaroringre, hogy az Allianz (Williams szponzor) színeiben megosszon pár okos gondolatot a halandókkal az Allianz balesetmegelőzési kampányának keretében. A közlekedésbiztonságról szóló esemény helyszíne a hungaroringi vezetéstechnikai tanpályája volt.

Az aktív versenyzővel jött egy volt F1-pilóta Christian Danner is, aki nekünk inkább az auto motor und sport tévéadás vezetéstechnikai szakértőjeként ismerős, de tény, hogy közel négy évet lehúzott anno az F1-ben is. A tévés karrier óta megőszült Danner szimpatikus figura.
 

Egy kis hazai
Magyarországon, 2008 első tíz hónapjában 16014 személyi sérüléses közlekedési baleset történt, míg idén ez a szám csak 14 998. Ezek közül tavaly 728, idén 631 volt halálos, persze azért van még hova fejlődni. A balesetek 92 százaléka a vezető hibájából adódik, amelyekből a legfőbb ok még mindig a gyorshajtás, de az ittas vezetés sem elhanyagolható. A biztonsági öv aktív használata szintén százak életét mentené meg az utakon.

Rosberg és Danner nagyjából tíz percet töltött az újságírókkal, így ennek fejében sok kérdésre nem is volt lehetőségük válaszadásra. Az idén Williamses színekben versenyző pilóta egy Fiat 500 Abarthot vallott be saját autóként, Christian Danner pedig csak annyit mondott, hogy egy Alfa Romeót hajt. A biztonsági övet 100 méterre is bekötik mindketten, mert egy versenyzőnek túl gyakran menti meg az életét ez az eszköz, ahhoz, hogy akár egyszer is elhanyagolja.

Rosberg kicsit nagyképűen azt is elmondta, hogy még sosem volt balesete az utcán, mert a versenyzés miatt olyan

Christian Danner 4 évet húzott le az F1-ben

Christian Danner 4 évet húzott le az F1-ben

Christian Danner 4 évet húzott le az F1-ben


fejlettek az érzékei, hogy mindenre fel van készülve, és a többiek hibáit is képes kivédeni. És persze a család, a barátnő miatt tényleg nem vezet gyorsan, de hát minden pilóta ezt szajkózza. Danner annyit mondott, azért tudnának galibát okozni rendesen, ha nem fognák vissza magukat.

Ennél hasznosabb info volt, hogy mindkét versenyző hangsúlyozta, hogy aki teheti, mindenképpen látogasson el egy vezetéstechnikai tréningre, mert a közértig kocsikázva nem lehet felkészülni például egy téli megcsúszásra. És persze mindenki hajtson lassabban, ha csúszik az út.